طراحی شخصیت

علی
تصاویر علی
Offline
عضو شده در: 1392/08/04

سلام

از آنجایی که من یک کاربر آماتور هستم و اطلاعات خوبی ندارم به همین دلیل سوالات زیادی رو در این تالار و این پست مطرح می کنم و از دوستان با تجربه خواستار راهنمایی و پاسخ هستم. از تمام دوستانی که به سوالاتم پاسخ می دهند تشکر می کنم.

سوال هام:

1- آیا یک فرد توانایی این رو داره که تو چند زمینه فعال باشه مثلا هم مدل ساز باشه ، متریال دهی کنه (به تمام چیز هایی که مرتبط با متریال هست مسلط باشه)، بافت دهی کنه و به دوربین و نور پردازی تسلط داشته باشه. منظورم اینه که به تمام کارهای غیر انیمیشنی در مکس تسلط داشته باشه؟
مثلا آثاری که آقای جهان زاده در همین سایت آموزش دادن شامل مدلینگ،متریال،بافت و نور میشه که یک نفر اون کارو انجام داده پس آیا یک نفر از عهده این کار بر میاد یا اینکه نه ، در هر زمینه ای یکمی تخصص داشته که تونسته اون اثر رو خلق کنه؟

2- مدلسازی شخصیت انسان (کل بدن و صورت با جزئیات کامل) به چه شکلی انجام میشه. مثلا در بازی پی اس (فوتبال) یک کاراکتر با جزئیات کامل و چهره بسیار شبیه به کاراکتر اصلی طراحی شده. برای این کار از روی عکس کاراکتر اصلی استفاده کردن یا اینکه ابتدا طراحی دستی انجام دادن و بعد در مکس مدلسازی کردن. اگه میشه لطفا در این مورد کامل توضیح بدین. و این که آیا ما هم میتونیم به مهارت دست پیدا کنیم و لازمه رسیدن به این سطح چیه؟

3- آیا فردی که مدلساز خیلی حرفه ای هستش حتما نقاش یا نقاش ماهری هست یا نه؟ آیا مدل ساز هایی داریم که نقاش نیستن؟ برای طراحی کاراکتر (مخصوصا قسمت چهره) نیازه که نقاش خوبی باشی؟

شرمنده ام که سوالام زیاد شد. به هر کدوم که تونستین جواب بدین. اگه به همش جواب بدین مدیونتون میشم.

ممنون

admin
تصاویر admin
Offline
عضو شده در: 1390/03/07
با سلام- مسلماً توانایی

با سلام

     - مسلماً توانایی انسان قابلیت یادگیری تخصصها و مباحثی که اشاره کردید را دارد بلکه می تواند فراتر از آن هم برود. آن چیزی که در این میان اهمیت دارد، تمرین است. اگر شغلی که انتخاب می کنید یا شرایط کاری که برای خودتون فراهم می کنید، شما را مدام درگیر این مباحث کند کاملاً به آنها مسلط می شوید در غیر این صورت حتی اگر تمامی اصول و فنون آنها را یادگرفته باشید به تدریج فراموش خواهد شد (که معمولاً مشاغل از همچین ساختاری برخوردار هستند)

    - روشهای مدلسازی انسان متنوع است. در کارهای خیلی دقیق از اسکن سه بعدی استفاده می شود. در کارهای کم هزینه، از مدلسازی دستی استفاده می شود و در بازی ها معمولاً تصویر کاراکتر نقش پررنگ تری دارد.

     - مدلسازهای حرفه ای را باید با مجسمه سازها مقایسه کنید. الزاماً خیر ولی توانایی و استعداد آنها را دارند. بدین معنی که مدلساز حرفه ای ممکن است دست به مداد یا مغار نزده باشد ولی مطمئناً اگر به آن سمت هم کشیده میشد موفق می بود.

علی
تصاویر علی
Offline
عضو شده در: 1392/08/04
تشکر

سلام.

متوجه شدم.

از راهنمایتون بسیار متشکرم.

artist character
تصاویر artist character
Offline
عضو شده در: 1393/02/19
کاراکتر

سلام یه سوال داشتم امید وارم راهنمایم کنید من کاراکترمو میسازم با تمام جزیات و امکانات تو زیباش ومیخوام ازش رندره خوب بگیرم اما تو توپولوژی کاراکترم میمونم نمیدونم چه توپولوژی به اون بدم hi poly یا low و از کاراکترم رندر بگیرم در کل نمیدونم برای رندر کل کاراکتر چه نوع توپولوژی میخواد و برای فیلم و دمو کیم چه نوع توپولوژی استفاده میکنن

admin
تصاویر admin
Offline
عضو شده در: 1390/03/07
artist character نوشت:سلام یه

artist character نوشت:
سلام یه سوال داشتم امید وارم راهنمایم کنید من کاراکترمو میسازم با تمام جزیات و امکانات تو زیباش ومیخوام ازش رندره خوب بگیرم اما تو توپولوژی کاراکترم میمونم نمیدونم چه توپولوژی به اون بدم hi poly یا low و از کاراکترم رندر بگیرم در کل نمیدونم برای رندر کل کاراکتر چه نوع توپولوژی میخواد و برای فیلم و دمو کیم چه نوع توپولوژی استفاده میکنن

با سلام
اگر هدف شما صرفاً رندر Image است و قصد انیمیت کردن کاراکتر را ندارید، می توانید مدل را با یکی دو Level پایین تر از حداکثر آنچه در ZBrush ساخته اید خروجی بگیرید و بدون توجه به توپولوژی رندر کنید. نباید مبحث توپولوژی را با High Poly یا Low Poly اشتباه گرفت. توپولوژی چیدمان اجزا مش است و ارتباط چندانی با تعداد آنها ندارد. توپولوژی خوب به انیماتور این امکان را می دهد تا حرکات را درست و متناسب با آناتومی اجرا کند. Low Poly بودن مدل کمک می کند که ریگ بندی ساده تر شده و به دلیل سبک شدن مدل، انیمیت آن هم راحت تر شود.

artist character
تصاویر artist character
Offline
عضو شده در: 1393/02/19
ممنون من فقط یه کاراکتر

ممنون من فقط یه کاراکتر ارتیستم وفقط میخوام واسه خودم ریزومه جمع کنم وتمرین کنم واگرم شود یه فیگور به کاراکترم بدم وتو یه محیط بندازم و یه رندر واقعی گرا ازش بگیرم اما نمیدونستم واسه رندر کاراکترم hipoly باشه یا low poly اگرم میتونید منو بیشتر راهنمای کنید که بهتر تعداد poly ها واسه رندر تو مایا چقدر باشه تا به نتیجه خوب برسم ازتون ممنونم