مدلسازی کاراکتر (سر انسان)

مدرس : علی جهان زاده
1:52:50
268.6 مگابایت
سطح : متوسط
Software : 3ds Max
 

    با وجود توسعه ی نرم افزارهای Digital Sculpturing مانند ZBrush و Mudbox که روند مدلسازی های ارگانیک را ساده تر و آزادی عمل هنرمندان را بیشتر کرده اند ولی باز هم بسیاری از مدلسازان، استفاده از Poly Modeling را بخصوص برای کاراکترهای فانتزی و با جزئیات نسبتاً پایین، ترجیح می دهند و دلیل اصلی آن هم توانایی کنترل دقیق تر موقعیت رئوس، اعمال توپولوژی مناسب در زمان مدلسازی و سبکی حجم نهایی با وجود داشتن جزئیات قابل قبول است. 

     در این آموزش مدلسازی سر انسان را خواهیم دید که به روش Poly Modeling اجرا می شود. روشهای تنظیم تصاویر مرجع، تفکیک اجزا صورت در مدلسازی، انتخاب و استفاده ی ایده آل از ابزارهای Editable Poly و رعایت توپولوژی درست که کاراکتر را برای مراحل بعدی آماده می کند، از جمله المان های مهمی هستند که در این آموزش سعی شده به آنها پرداخته شود.

     اگر چه ضبط این آموزش در 3ds Max 2013 انجام شده است ولی تکنیکهای آن در هر نسخه ای از 3ds Max قابل اجراست. 

دانلود درســهای این آمـــوزش

01- مقدمه - زمان: 00:07:57
02- مدلسازی (1) - زمان: 00:15:15
03- مدلسازی (2) - زمان: 00:14:57
04- مدلسازی (3) - زمان: 00:10:54
05- مدلسازی (4) - زمان: 00:19:37
06- مدلسازی (5) - زمان: 00:15:37
07- مدلسازی (6) - زمان: 00:09:17
08- مدلسازی (7) - زمان: 00:12:51
09- مدلسازی (8) - زمان: 00:06:25

سلام وقت شما بخیر و شادی . دلیل مشکل کپی نگرفتن با استفاده از shift و جابجایی رو پیدا کردم . در قسمت customize بعد customize user interface بعد mouse بعد mouse control بعد تیک گزینه maya mode selection رو برداشتم و حال میتونم با استفاده از shift + جابجایی کپی بگیرم . لحظه کشف حقیقت بسیار شیرین است . با تشکر از توجه شما.

 بسیار عالی ... ممنون از شما که نتیجه پیگیریتون رو به اطلاع ما هم رسوندید 

سلام . وقت شما بخیر و شادی . با تشکر از آموزشهایتان . شما فرمودید که با گرفتن کلید شیفت و جابجایی ورتکسها کپی می شوند . اما در سیستم من این اتفاق رخ نداد . کلید shift هم درست کار میکند . از clone هم استفاده کردم نشد. ورژن 3D من 2017 می باشد. در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.

 سلام وقت شما بخیر

بله با گرفتن شیفت و جابجایی ورتکسها باید از آنها کپی گرفته شود ولی معمولا ما از کپی edge استفاده می کنیم و نه vertex. برای کپی گرفتن از edge (که بیشتر باید اسم اون رو extend بذاریم تا copy) حتما لازمست edge انتخاب شده از یک طرف آزاد باشد. 

اگر مشکلتان حل نشد لطفا ویدئویی از فرآیند کار بفرستید. 

با سلام و احوال پرسی و تشکر از زحمات شما دوست گرامی . کیلد shift در نرم افزار اینجانب (نسخه 2017) کار copy را انجام نمیدهد البته کارهای دیگری که با shift در ارتباط هستند مثل عقب و جلو بردن نمای view انجام میشود . چه باید کرد ؟ ممنون از توجه شما .

سلام ممنون از آموزشتون
ببخشید من وقتی سگمنتامو به هم وصل میکنم مشکلی نداره
ولی وقتی حالت نرمی کار رو فعال میکنم بعضی از سگمنتام از هم جدا میشه و کارم درز پیدا میکنه مشکلش چیه؟؟

 با سلام و تشکر از شما

حتما در محل مورد نظر vertexهایی دارید که بهم متصل نیستند. ممکن است در ظاهر یکی باشند ولی حتما باید مطمئن شوید که بهم weld شده باشند

سلام فوق العاده عالي بود سپاسگزارم

آموزش تون عااالی بووود . خیلی ممنونم از اینکه به اشتراک گذاشتین تا بقیه هم بتونن استفاده کنن. موفق و پیروز باشین

بسیار عالی

پارت 5 (مدلسازی 4) خرابه تا وسطش دانلود میشه بعد ری استارت میشه دانلود

 با سلام

فایل مذکور بررسی شد و مشکلی دیده نشد.

با سلام
مدل سازی شماره 5 کامل دانلود میشه ولی باز نمیشه و ارور می ده. راهنمایی می فرمایید

 با سلام خدمت شما

فایل مذکور بررسی شد و مشکلی مشاهده نگردید. احتمالا یا مشکلی در پروسه دانلود داشته اید و یا لازم است از نسخه های جدیدتری از WinRAR یا WinZIP برای باز کردن استفاده کنید

سلام و تشکر بابت اموزش

مدلینگ سر خورمو کار کردم تموم شد ولی برا ست کردن صورت روی مدل متوجه توضیحی که به بچه ها دادین

نشدم یعنی چطوری از چهار طرف عکس بگیرم بعد چکارش کنم

جون من جواب بدین چهار پنج تا سوال پرسیدم فقط یک بار تحویلم گرفتین

تازه میفهمم اینایی که تو تلویزیون میگن پیامم بخون چه حالی دارن

بازم از ته دل دوستون دارم بازم میگم خدا قوتتون بده

اینا رو هم نگاه کنین

file:///C:/Users/A/Desktop/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87.jpg

file:///C:/Users/A/Desktop/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%871.jpg

 با سلام خدمت شما و تشکر از لطف همیشگی که به ما دارید

مطمئن باشید همه ی دیدگاهها بررسی می شوند. ولی برخی از دیدگاهها یا سؤال نیستند و یا پاسخ به آنها از طریق متن خیلی دشوار است. البته همواره سعی کردیم سؤال بدون پاسخ باقی نماند...

اگر بخواهید تصویر خود را بر روی مدل سه بعدی شده قرار دهید باید از زوایای مختلف خود عکس برداری کنید و این عکسها را با نرم افزاری مثل Photoshop به هم متصل کنید. مشابه تصویر زیر :

با ساختن این تصویر و اجرای درست Unwrap روی مدل، نتیجه ی ایده آل حاصل خواهد شد.

سلام.لطفا طریقه گزاشتن این تصویر روی مدل ساخته شده را هم اموزش دهید.ممنون از سایت زیباتون

سلام.لطفا طریقه گزاشتن این تصویر روی مدل ساخته شده را هم اموزش دهید.ممنون از سایت زیباتون

سلام خدا قوت .میشه یه دوره متریال دهی حرفه ای سر رو هم بزارین مثل همون دوره متریال های ماشین و اداره

واتاق خواب .. اینم بزارین ممنون میشم

البته اونارو با پکیج کامل اموزش داشتم ولی این دوره توشون نبود

خدا حفظتون کنه

بسیار عالی و آموزنده بود خسته نباشید
و اگه میشد در مورد متحرک سازی و اسکلت بدن توضیحاتی یا ویدیو میزاشتید خیلی خوب میشد

ظمن عرض خسته نباشید خدمت اساتید محترم
آموزشتون فوق العاده تمیز و گویش مناسبی دارید. ممنونم از تلاشتون
اگر به سوالات بنده پاسخگو باشید سپاسگذارم
اول اینکه من با دو مانیتور کار میکنم آیا امکانش هست که به جز چهار پنجره viewport یک پنجره perspective مجزا در مانیتور دوم داشته باشم؟
و سوال دوم اینکه آیا شما مجموعه ای تولید کردین که صفر تا صد 3ds max 2014 رو آموزش بدین و به صورت پستی بشه خریداری کرد یا خیر؟
ممنونم

 با سلام و تشکر از شما

ویوپورتها در 3ds Max، پنلهای مجزایی نیستند و نمی توان آنها را از هم جدا کرد. ولی می توانید سایر ابزارها را در مانیتور دوم قرار دهید. مانند Material Editor و Curve Editor 

در بخش محصولات، آموزش جامع 3ds Max قرار داده شده که در دو بخش تهیه و تدوین شده است. می توانید از این دو مجموعه استفاده کنید که یکی از کاملترین آموزشهای ویدئویی این نرم افزار در سطح جهانی است.

9و7 لینکش نیست

 بررسی شده اند و مشکلی ندارند ...

سلام.
تشکر بابت سایت عالیتون

ببخشید برای ساختن تکستچر سر خودمان چه کار باید بکنیم

ممنون میشم راهنماییم کنید
سپاس

 با سلام و تشکر از شما

روش نرمال برای این کار عکسبرداری از زوایای روبرو، پشت و طرفین است که آنها را باید با نرم افزار به هم متصل کنید و به یک تصویر واحد تبدیل کنید. چندمان و نحوه ی اتصال این تصاویر ساختار مشخصی دارد که از تکسچرهای آماده می توانید الگوبرداری کنید.

خیلی ممنون بابت راهنماییتون

تو این کار فقط و فقط هدفم حرکت و پرشه
و رو جزئیات کاراکتر کار نکردم
لطفا نظر بدین
https://vimeo.com/122037288

سلام مجدد خدمت استاد گرامی
منظورم اولویت در این موارده :
edit poly
symmetry
unwrap uvw
turbo smooth
morph
skin
و سایر مودیفایرهای لازم برای ساخت کاراکتر انسان
و آیا بعد از symetry تبدیل به editable poly کنم یا خیر؟
متشکرم

در ضمن می خوام دو تا سیستم بخرم یکی برای مدل سازی و دومی برای رندر هم زمان
می خوام اگه ممکنه واسه هرکدومش مشخصات مورد نیاز در حد خوب و حدود قیمت بدین
متشکرم

 اطلاعات ما در زمینه ی سخت افزار و بخصوص قیمتها، به اندازه ای نیست که برای مشاوره مناسب باشد. آن چیزی که مسلم است این است که باید سیستمی با CPU قوی برای رندر و کارت گرافیک قوی برای کار در محیط نرم افزار داشته باشید. اگرچه کارتهای گرافیک خوب در سرعت رندر هم مؤثرند.

سلام خدمت استاد گرامی
من تازه شروع کردم
می خوام اولویت بندی های تبدیل پلی به کاراکترو برام بگین
منظورم تبدیل پلین به یه انسان کامله که بشه با فوت استپ راه بره و از مورفر هم واسه حرکات صورتش استفاده کرد
من فکر می کنم اولویتها رو رعایت نکردم که تو فریمهایی که دهن کاراکترم باز میشه چند ثانیه سیستم هنگ میکنه ( چون سیستمم دو هسته ایه 2.8 که تقریبا از رده خارجه)
و کلا فوت استپ فعال نیست
ممنونم

 با سلام 

پاسخ به سؤال شما مستلزم ذکر چندین صفحه مطلب است... با این حال می توان تنها در مورد مدلسازی کاراکتر به این نکته اشاره کرد که موقعیت رئوس و Edgها را متناسب با مفاصل انتخاب کنید. بحث حرکت کاراکتر (با هر روشی) بطور مستقیم به نحوه ی ریگ بندی آن مربوط می شود.

باسلام و تشکر از اموزش های فوق العاده شما.

یاسلام یک سوال از symmetry داشتم.وقتی symmetry به کاراکترم اضافه میکنم لبه های کارکتر که به symmetry چسبیده است حالت نرمی پیدانمی کند؟؟؟؟؟؟؟
دلیلش چی میتونه باش؟

 با سلام 

احتمالاً شما Symmetry را در بالای meshsmooth اعمال می کنید. که لازمست آنها را با هم جابجا کنید

سلام خیلی ببخشید یکه سوال دیگه هم داشتم شما چه جوری در تری دی مکس صفحه را به راحتی

می چرخونید ؟ ( کلید میانبرش چیه؟ )

 با سلام خدمت شما

کلید Alt و دکمه ی وسط موس

لازم است بر روی ابزارهای پایه مطالعه ی بیشتری داشته باشید

سلام یک سوال دیگه هم داشتم وقتی من عکس را وارد تری دی مکس می کنم (با اسکریپ بلوپرینت

منیجر) کیفیت عکس خیلی پایین میاد . یعنی وقتی زوم می کنم دو صورت ، چشم ها و ..... کاراکتر

پله پله میشه ! لطفا راهنماییم کنید.

 با سلام 

برای بالا بردن کیفیت تصاویری که در Viewport نمایش داده می شوند می توانید به Viewport Config (کلید میانبر Alt+B) بروید و آیتم های کیفیت تصاویر را در Diplay Performance زیاد کنید.

سلام برای ساخت سر من وقتی صفحه ی plan را به poly تبدیل کردم و از آن کپی گرفتم آن خطوط

راهنما نداشت . چه کار کنم ؟ ( همان خطوطی که صفحه را شطرنجی می کند! )

 با سلام 

کپی گرفتن از یک موضوع یا تبدیل آن به Editable Poly در نمایش Grid بی تأثیر است. کلید میانبر G را امتحان کنید...

سلام لطفا عکس بلوپرینت سر انسان را برای دانلود بگذارید!!

من عکس به درد بخوری در گوگل پیدا نکردم.

 با سلام 

تصاویر و فایلهای لازم برای آموزش از طریق دکمه ی "Download Project Files" قابل دانلود هستند. 

بله اما فایل پروژه ها تری دی مکس 2012 است و تری دی مکس من 2009 ، برای همین برنامه ی من

پروژه ها را باز نمی کند .( لطفا آدرس دانلود عکس را بگویید)

تصاویر هم در کنار فایلهای مکس ، در Project Files قرار دارد...

سلام واقعا خسته نباشید. نمیدونم چطور باید از شما تشکر کنم.دمتون گرم.لایک

سلام . بله دوباره دانلود کردم و دیدم هیچ مشکلی نداشتند ولی من دفعه ی قبل هم دو بار دانلود کردم و هر دو بار هم هنگام اجرا ارور میداد . باز هم ممنون از شما و آموزش خوبتون . خیلی هم ببخشید که وقتتون رو بخاطر چک کردن این دو فایل گرفتم . با تشکر

 خواهش میکنم... ممکن است به دلیل اشکالات سرور بوده باشد. به هر حال خوشحالیم که مشکل شما برطرف شده است

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the <pre class="brush: lang">...</pre> tags, where lang is one of the following language brushes: java.

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.