ابزارهای ریگ بندی در 3ds Max (قسمت 2)

مدرس : علی جهان زاده
01:30:55
157.5 مگابایت
سطح : پیشرفته
Software : 3ds Max
 

     در قسمت اول آموزش ریگ بندی در نرم افزار 3ds Max، با مجموعه ای از مفاهیم و ابزارها آشنا شدیم که اگرچه مباحث پیچیده ای را دربر نمی گرفت ولی برای خیلی از کاربران این نرم افزار تازگی داشت. 

     در قسمت دوم آموزش ریگ بندی به ابزارها و امکاناتی پرداخته می شود که ضمن پیچیدگی و تازگی، دریچه ی عظیمی از توانایی ها را برای کاربران علاقمند به انیمیشن باز می کند. توانایی هایی که نه تنها برای انیمیشن کاراکتر گره گشا خواهند بود، بلکه ایده های خلاقانه ای برای انیمیشن های صنعتی و مکانیکی نیز بدنبال خواهد داشت.

     اکیداً به علاقمندان توصیه می شود که دروس را بطور عمیق و مفهومی بیاموزند تا بتوانند از آنها در پروژه های مختلف استفاده نمایند. ضمن آنکه نباید فراموش کرد که این مباحث هم مشابه سایر قسمتهای نرم افزار، بعد از فراگیری مفاهیم و ابزارها، نیازمند تمرین مستمر خواهد بود. 

دانلود درســهای این آمـــوزش

01- Gimbal Coordinate & Axis Order - زمان: 00:10:29
02- Control Objects - زمان: 00:06:27
03- Parameter Editor - زمان: 00:08:12
04- Wire Parameters - زمان: 00:05:11
05- Expression - زمان: 00:21:28
06- Reaction Manager - زمان: 00:11:53
07- Morpher Modifier - زمان: 00:11:52
08- Skin Modifier - زمان: 00:15:23

با سلام استاد گرامی ممنون از اموزشهای کاربردی وخوبتون من که خیلی مستفید شدم اگه میشد در مورد حرکت صورت مثل چشمها دهان هم اموزش بزارید عالی میشد

جناب جهانزاده من از شما در خواست آموزش شبیه سازی نوشتن روی کاغذ در تری دی مکس را داشتم
می خواهم بدانم که چه موقع آماده استفاده از روی سایت شما می شود؟

 با سلام خدمت شما

در یک یا چند آموزش کوتاه، به این موضوع خواهیم پرداخت ...

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
می خواستم در خواست آموزش شبیه سازی نوشتن روی کاغذ رو ازتون داشته باشم

من بسته ی آموزشی digital tutors رو تهیه کردم ولی با اینکه تعداد دیویدی های زیاد و قیمت بالایی داشت ولی به اندازه ی آموزش های شما مفید نبود

 با سلام و تشکر از لطف شما

آموزشهای Digital Tutors و سایر کمپانی های اینچنینی، آموزشهای موضوعی خوبی تولید می کنند ولی یک مجموعه ی یکپارچه و هدفمند، کمتر در تولیدات آنها دیده می شود. 

متأسفانه برخی از وبسایتها با جمع آوری این تولیدات، تنها بر اساس حجم آموزش و نه محتوا و هدفمندی آنها، اقدام به تبلیغات و فروش میکنند و تنها این خود کاربران هستند که باید با مطالعه و تحقیق، تصمیم درستی بگیرند.

سلام خیلی ممنون از این آموزش و خسته نباشید. میشه لطفا آموزشی در باره ریگ بندی و حرکت اعضای صورت هم انجام بدبد ؟ و چرا آموزش های جدید در سایت قرار نمیدید؟ از آموزش ها و سایت پر بارتون سپاسگزارم.

 با سلام و تشکر از لطف شما 

بزودی آپلود آموزشهای جدید را انجام خواهیم داد 

سلام به شما استاد عزیز

سوالی داشتم اینکه این اموزش ادامه داره یعنی قسمت سومی هم تو راهه ؟
اینکه اموزشی در باره مدلینگ کاراکتر تو راه هست ؟
و اموزشی هم در باره جلوه های ویژه در مکس میذارین ؟

خیلی ممنون
ممنون
با ارزوی موفقیت همیشه شما .

 با سلام خدمت شما

خیر - ابزارهای ریگ بندی در همین دو قسمت تقریباً بطور کامل پوشش داده شده اند. 

آموزش مدلسازی سر کاراکتر را در بین آموزشها داشته ایم و با توجه به اینکه سر کاراکتر معمولاً پیچیده ترین عضو کاراکتر است نیازی به تولید آموزش دیگری در این زمینه احساس نمی شود مگر با نرم افزار دیگری که درحال حاضر برنامه خاصی نداریم.

جلوه های ویژه در مکس عمدتاً منوط به نرم افزارها یا پلاگین های جانبی است که چند مورد از آنها را در بین آموزشها داشته ایم. البته مبحث پارتیکل ها بسیار گسترده و جذاب است که حتماً در آینده ای نزدیک آموزشی درباره ی آن خواهیم داشت.

ممنون از شما 

با سلام خدمت آقای جهان زاده ی عزیز واقعا خسته نباشید میگم،یه سوال داشتم اینکه میخوام بدونم چجوری میتونیم یک قطعه ی صنعتی در تری دی طراحی کنیم که اون جسم هم سایه داشته باشه،هم رفلکت،و هم به صورت پی ان جی باشه خواهش میکنم راهنمایی کنین خیلی ضروریه مرسی

 با سلام و تشکر از شما

اگر از رندر اسناندارد استفاده می کنید، با استفاده از متریال Matte/Shadow نتیجه خواهید گرفت

با سلام وخسته نباشید
وتشکر از آموطشهای خوبتون
من تمام آموطشهای ریگ بندی شما دیدم ولی آخرش نفهمیدم که این استخوان بندی که برای کارکتر میسازیم چجوری به کارکتر نسبت بدم تا وقتی اسکلت رو حرکت دادم کارکتر هم حرکت کنه
ممنون میشم راهنمایم کنید

 با سلام و. سپاس از شما

در درس آخر (Skin) دقیقاً به این موضوع اشاره می شود. لطفاً این درس را مطالعه کنید

استاد یه دنیا تشکر
مشکلم حل شد
براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

سلام
ممنونم
شما در زندگی من جایگاه ویژه ای دارین
امیدوارم همیشه سلامت باشین

با عرض سلام
اقای جهان زاده واقعا خسته نباشید،من چند مدتیه دارم کلیپ های آموزشی میسازم فقط موقع
ضبط صداهای اضافی در کار دارم لطفا راهنمایی کنین که شما با چه نرم افزاری کلیپ هایتان رامیسازید،ممنون میشم اگه کمک کنین

 با سلام و تشکر از شما

ضبط آموزشهای اینچنینی با نرم افزار Camtasia انجام می شود ولی کیفیت صدا الزاماً مربوط به نرم افزار نیست و بستگی به کارت صدا هم خواهد داشت. اکثر مادربوردهای جدید، دارای کارت صداهایی هستند که بصورت خودکار نویز محیط را حذف می کنند و کیفیت قابل قبولی دارند. بدیهی است که نوع میکروفون هم مؤثر است.

 

درود سپا سگزارم از امو زش بسیار خوب شما اگر امکان دا شته با شه امو زش ریگ بندی مو تور میل لنگ و اتش و دود مو تور و عبور او نها از مسیر کج دا شته با شید با سپاس

با سلام
آموزش های سایتتون عالین.خیلی حیفه که دیگه آموزش نمی ذارید.امیدوارم دوباره مثل بقیه ی روزا فعالیتتون رو شروع کنید.خیلی ممنون

سلام ممنون از سایتتون واقعا اموزشهایی که میزارین کامل و عالی هستن
میخواستم خواهش کنم اگه میشه فیلم اموزش نورپردازی برای نماهای داخلی و خارجی رو هم بزارین من تمام سایتای دیگه رو گشتم ولی هیچکدوم به خوبی شما توضیح نمیدن اگه این موردم به اموزشهاتون اضافه کنید خیلی عالی میشه

سلام. چرا دیگه آموزش نمی زارید ؟ حیفه که سایت به این خوبی ، خاک بخوره .

سلام ممنون از این اموزشهای که گذاشتی من یه مشکل اساسی دارم اونم وقتی اسکین میکنم میخوام وزن قسمتهای مختلف مدل بدم قسمتهای از مدل که رنگشون قرمز هر کاری میکنم مقدارشون زرد یا ابی یا بدون وزن باشه تغییر نمیکنه دقیقا مثل اموزش پیش میرم ولی هر کاری میکنم نمیشه ممنون میشم اگه کمکم کنید با تشکر

 با سلام 

یک vertex ممکن است تحت تأثیر چندین Envelope قرار گیرد. در این شرایط لازمست میزان تأثیرپذیری آن رأس را بطور همزمان برای هرکدام از Envelopeها کنترل کنید. به همین دلیل است که استفاده از Table منطقی تر است .

ممنون ولی همه این کارا رو انجام میدم ولی اصلا درست نمیشه مشکل vertex هاست که اصلا تغییر نمیکه مشکل از برنامه نیست ؟

ممنونم استاد لطف کردید

باز هم متشکرم. ببخشید موضوع دیگه ای رو هم میخواستم مطرح کنم و اون اینه که چطور در محیط سه بعدی یک فیلم رو تسکچر برای یک ابجکت قرار میدن؟ مثلا توی خیلی از انیمیشن ها میبینیم که تلویزیونی در صحنه وجود داره و داره فیلم و برنامه پخش میکنه... با کاراکتری داره با تبلتش کار میکنه... صفحه ای با عکس متحرک (صفحه تلوزیون) چطور ایجاد میشه؟

 با سلام 

مپ Diffuse که در ساخت یک بافت استفاده می شود، می تواند از نوع Movie هم باشد. می توانید از فرمتهای ویئویی AVI یا MOV استفاده کنید تا بجای یک عکس ثابت، فیلم در بافت مورد نظر قرار گیرد.

 

سلام. خواهش میکنم در صورت امکان آموزشی مربوط به شبیه سازی لایه ی اوزون برای کره زمین در محیط 3ds max قرار بدین. ممنونم از زحمات بی دریغتون

بزرگواری شما غیر قابل وصف واقعا-متشکرم

سلام آقای جهانزاده عزیز.وقتتون بخیر.امروزحسابی دلم هواتون روکرده بود.هوای آموزشاتون ، هوای موضوعاتی که انتخاب میکردید...هوای روزهایی که علی جهانزاده مردمیدان واستاد ومدرس همه مابود....وهست.الهامی که همه ماازشماگرفتیم،حسی که ازآموزشهاتون وازنحوه بیانتون گرفتیم،درقیمت گذاری وبرآوردمادی نمی گنجه،آموزشهای فوق العاده شماهمیشه روی سیستم من هست وهربارمرورشون میکنم یادروزایی می افتم که چقدربی صبرانه منتظرآموزش هادرفصل بعدی وموضوعات بعدی بودیم...الان هم شما استادماهستیدوخواهیدبود........امیدوارم شماهم این جایگاه شاگردی ماروبپذیرید وهمیشه وهمیشه به فعالیتتون ادامه بدین.به یادداشته باشین که کسانی مثل من هستندکه عاشق فعالیت شماهستندوبدون کوچکترین ادعاوخودنمایی ازشماودنیای شما،الهام میگیرند........برای شماودنیای شماآرامش وپیشرفت درسایه اخلاقی که همیشه ازشمادیدیم آرزودارم.

 با سلام خدمت شما جناب جهانگیری عزیز

ضمن تشکر از متن زیبا و صمیمانه ی شما،

باعث مسرت و مباهات است که آموزشهای تولید شده تأثیر مثبتی بر مخاطبان عزیزمان از جمله شما (که خود از اساتید فعال این عرصه هستید) گذاشته اند و برای من و همکارانم هیچ چیز بالاتر و ارزشمندتر از این نیست.

و در کنار آن به تأخیر افتادن تولید آموزشهای جدیدتر، عذاب بزرگی برای ماست. متأسفانه کسالت های طولانی مدت این تقدیر را رقم زده است و امیدواریم با دعای خیر عزیزان بزودی توان تولید آموزشهای بهتر و کاملتر را بدست آوریم و همچنان در ارتقا آموزش این عرصه، سهمی داشته باشیم.

با سپاس فراوان از شما

 

با سلام خسته نباشید خدمت آقای جهانزاده
من همیشه به سایت سر میزنم و منتظر آموزش های جدید هستم

با سلام و خسته نباشید از اینکه اموزش هاتون رو که به این خوبی هست رایگان در اختیار ما قرار میدهید!
شما در زمینه بازی سازی هم فعالیت دارید؟
ارزوی موفقیت روز افزون

 با سلام و تشکر از شما

متأسفانه خیر... البته بخش مدلسازی کاراکتر و محیط و حتی حرکات کارکترها در یک بازی، مقوله ی مجزایی از نرم افزارهای آموزش داده شده در این سایت نیست ولی سایر مباحث بطور کامل به موتورهای بازی مربوط است.

 

درود جناب جهان زاده. خیلی ممنون بابت آموزش های خوبتون.
میخواستم بدونم امکان این هست این آموزش ها رو در سایت های دیگه قرار بدیم؟ و شرایطش چطوره؟

 با سلام و تشکر از شما

در صورت ذکر تمامی مشخصات آموزش و البته نام وبسایت، بلامانع است

ممنون از شما و اجازه تون.
بنده آموزش های rig و unwrap رو با توجه به این که خیلی مفاهیمش در بازی سازی کمک کننده هست رو در سایت زیر قرار دادم. نیازی به تایید و نمایش این کامنت بنده نیست چون لینک داره ممکنه خدانکرده تبلیغ محسوب بشه.
بنده موحدی هستم و اگر مشکلی در اون تاپیک سایت دیدید، به بنده یک ایمیل بزنید حتما تصحیحش خواهم کرد. گرچه سعی کردم تا حد امکان امانت داری کنم و کپی محض نباشه کارم.
موفق باشید.
http://zurl.ir/795758

سلام ممنون بابت اموزش خوبتون
راستش من به انیمیت کردن بسیار علاقه دارم و فعلا مبحث ریگ دوپا رو کامل یاد گرفتم و با مکس هم کار میکنم و اینم میدونم که خروجی کار بستگی به مهارت فرد داره ولی میخواستم از لحاظ امکانات بدونم که برای ادامه کار حرفه ای در زمینه انیمیشن نیازی هست مایا رو یاد بگیرم یعنی ویژگی های مایا در زمینه انیمیت بیشتر و بهتر است یا نه ؟
چون بین این دو گیر کردم؟
ممنون میشم اگه کمکم بکنید؟

 با سلام و تشکر از شما

پاسخ به این سؤال بستگی به اهداف و فضای کاری شما دارد. اگر هدف شما کار در محیط داخل کشور باشد احتمالاً با استفاده از 3ds Max نتیجه ی بهتری می گیرید. ولی در مورد ساخت انیمیشن های روز دنیا و جلوه های ویژه ی سینمای حرفه ای، وزنه ی Maya سنگین تر است. بنابراین اگر قصد فعالیت در فضای بین المللی را دارید، باید خود را برای یادگیری انیمیشن در Maya آماده کنید. 

سلام
سایت واقعا عالی ای دارید. مطالبتون هم عالی هستند.

فقط من یه درخواست داشتم:
میشه روش انیمیت کردن کاراکتر ها رو هم آموزش بدید.
برای انیمیت کردن کاراکتر ها من باید از حسگرها استفاده کنیم یا این که روش دیگه ای هم هست.

ممنون

 با سلام و تشکر از شما

اگر منظور شما از حسگرها، روش Motion Capture است، خیر ... می توانید از انیمیت دستی هم استفاده کنید که اتفاقاً در انیمیشن های غیررئال بیشتر کاربرد دارد.

سلام
من کمی در مورد انیمیشن تحقیق کردم و به مبحث Curve ها در انیمیشن رسیدم.

میشه در مورد Curve یه آموزش بزارید یا این که حد اقل یه منبع معرفی کنید.

من دستی که انیمیشن درست می کنم خیلی غیر طبیعی به نظر میاد.

با سلام و تشکر از بابت فیلمهای آموزشی. در 3dmax چند وقته که وقتی ابزارهای Move یا Scale را انتخاب میکنم علامت جهات x و y نمیاد. چکار باید بکنم تا درست بشه؟؟

 با سلام و تشکر از شما

احتمالاً گیزموی محورها قفل شده است... از کلید میانبر X استفاده کنید تا قفل گیزمو باز شود. البته این کلید میانبر مربوط به نسخه های قبل از 2014 می باشد.

سلام خیلی وقته منتظر آموزش جدید و عالی از شما هستیم !!!!! به فکر منتظران هم باشید!!!!

 با سلام 

کاملاً حق با شماست... به محض اتمام برخی فعالیتها و به نتیجه رسیدن برخی ایده ها، حتماً شاهد آموزشهای جدید (و شاید متفاوت) خواهید بود.

من یه پیشنهادی داشتم اگه می شد اینجا بشه یه مدرسه ی آنلاین گرافیک و انیمیشن و مدرک معتبر هم می دادید خیلی عالی بود و برای بسیاری از علاقه مندان که در مناطق محروم و دور افتاده هستند خیلی مفید می بود .

تشکر از شما که به فکر ما هستید انشاالله که این روند یه سرعت عالی به خودش بگیره و از پکیج های عالی دیگه مثل پکیج وی ری که محرکه بود بزارید .
موفق و سربلند باشید

علی آقا عالی بود
من هر روز سایت شما رو چک می کنم

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "چهارده" و "چهار" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید