CRAFTING ENVIRONMENTS IN ZBRUSH

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 02 ارديبهشت 1394
By: Tom Nemeth              WebSite: www.tomnemeth.com     
Software: 3ds Max - ZBrush             

 « این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 27/03/2015،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »  

ایده :

مشابه دیگر پروژه های شخصی که تا کنون اجرا کرده ام، به دنبال چیزی بودم که کمی من را به چالش بکشد و به همراه آن نرم افزارها و تکنیک های جدیدی به من بیاموزد. یک محیط جنگلی انتخاب کردم، چراکه به من اجازه میداد که مطالبی درباره ی گیاهان یادبگیرم  و همچنین از ZBrush برای ساختن محیطها استفاده کنم. رندر نهایی بر اساس طرح Uncharted از هنرمند بی نظیر شرکت Naughty Dog ،  Eytan Zana گرفته شده است که من یکی از طرفداران آن هستم.

 

 کانسپت دو بعدی:

مدلسازی :

قدم اول برای مدلسازی جمع آوری تصاویر مرجع تا حداکثر ممکن است و من این کار را تا تکمیل تمامی تصاویر مورد نیازم ادامه دادم.

 مرحله بعدی جاسازی تمام آیتم های صحنه است. مقیاس صحنه را با قرار دادن یک مدل انسان، تنظیم کردم، حجم اولیه مدلها را ایجاد کردم و موقعیت دوربین و زاویه بندی آن را تنظیم کردم. وجود یک دوربین و ثابت کردن زاویه دید آن باعث می شود که وقت خود را برای موضوعاتی که دیده نمی شوند هدر ندهید.

 

بعد از اینکه ترکیب بندی صحنه به نتیجه رسید، شروع کردم به مدلسازی بلوک ها با استفاده از ZBrush و برای شروع از چنین قطعه ای استفاده کردم:

 

هنوز خیلی شبیه نیست ولی در تصویر بعدی می توانید ببینید که ساختار مدل به چه ترتیبی تغییر خواهد کرد. این روند یکسانی است که من برای تمامی المانهای سازه استفاده کردم و مطمئن شدم که این ساختار در همه جهات موضوعات تکرار شده است. البته می توانستم با چرخاندن موضوع و یا استفاده از ابزارهای مانند Mirror ، حالتهای منحصر به فردی به آنها بدهم.

برای شروع این تغییرات، به الگوهای آجر نیاز داشتم تا بر روی دیوارها اعمال کنم. ZBrush برس مخصوصی تحت عنوان Bricks دارد که من از آن برای ایجاد آجرهای مختلف بر روی یک Box استفاده کردم.

جهت ساختن مپ depth از ابزار MRGBZGrabber استفاده کردم که در منوی آلفا قرار داده شده است.

سپس مجدداً ابزار دیوار را لود کردم و تقسیم بندی بر روی آن را 10 بار اجرا کردم که البته Smooth را برای 5 بار اول خاموش کرده بودم. برای قرار دادم آلفای آجر بر روی هر طرف، از Projection Master استفاده کردم. قبل از اعمال projection یک لایه به ابزارم اضافه کردم بنابراین می توانستم ارتفاع آجرها را بعداز اعمال projection تنظیم کنم.

 

اکنون زمان حکاکی بود. از برس های TrimCurve و ClipCurve برای برشهای تکه های بزرگ دیوار استفاده کردم  و سپس به سراغ برس های MalletFast و MalletFast2 رفتم و شروع کردم به تراشهای ظریف دیوار، مشابه قلم زنی بلوک سیمانی.

سلام.
مطلب بسیار جالبی بود.
من همیشه سایت شما، خصوصا این بخش رو دنبال می کنم.
بنظرم که خیلی مفید و آموزنده است و باعث انگیزه هم می شه.
البته یه خواهش هم دارم، اگه امکانش هست فایل PDF این مصاحبه ها رو هم ضمیمه کنید.
ممنون و سپاسگزارم.

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد جهان زاده عزیز استاد من جزو کسایی هستم که این بخش مقالات ترجمه شده رو همیشه پیگیری میکنم یه خواهش داشتم که اگر براتون مقدوره این عکسهایی که از تنظیمات MATERIAL ها یا تنظیمات VRAY این هنرمندها میزارین با سایز بزرگتر باشه چون من نه از تو وب نه وقتی این عکس هارو SAVE میکنم نمیتونم بخونمشون کاملا نا امید میشم که بفهمم حدودی چه تنظیماتی انجام داده (تو سایت خودش هم که این هنرمند هیچ چیزی ننوشته) , به هر حال یک دنیا ممنون از زحمتی که میکشید فقط خواستم با یادگرفتن قدر زحمتاتون رو بدونم در پناه خداوند بزرگ باشید

 با سلام خدمت شما و تشکر از حضورتون 

بله حق با شماست و بسیاری از تصاویر نیاز به ابعاد بزرگتری دارند تا جزئیات آنها مشخص شود. متأسفانه بسیاری از تصاویری که ما از اصل مقاله برداشت می کنیم یا خود نویسنده برای ما ارسال میکند با همین کیفیت هستند. البته ناگفته نماند که ابعاد صفحات مقالات ما هم محدودیت دارد. 

در صورت امکان تصاویر را تفکیک می کنیم یا فرمت این صفحات را تغییر می دهیم تا این مشکل تا حدی برطرف شود.

تشکر از پیشنهاد شما

با سلام و تشکر از همه ی دوستان که با ارسال دیدگاههای هرچند کوتاه ولی ارزشمند، پشتیبان ما هستند...

سلام علی آقا استاد عزیز واقعا جای تشکر و قدردانی دارد از زحمات جنابعالی که این همه اطلاعات و آموزش های مفید را به صورت رایگان در اختیار ما می گذارید .

اصلا این خارجیا کاراشونم خیلی خارجیه .تصور اینکه اینو بتونم رو سیستم خودم بسازم حتی نزدیکای ذهنمم نمیاد

قبل هر چیز سلام وخسته نباشید ب همه ی عزیزان دنیای CG ویک خسته نباشید ب جناب اقای علی جهان زاده

کلا بگم زیاد اهل حرف زدن نیستم فقط محض اطلاع بگم ب این دوستمون ک افراد بزرگی تو کشورمون هستن ک شرایط نمیزاره بیان بالا و پیشرفت کنن ولی بعضیاشون چرا هستن نمونه ش که بگم فرهادنجومی ی مدلر حر فه ای تو زمینه گیم وانیمیته(Modling) وبیشتر گرایشش گیمه ...نمی خوام سر تون رو در بیارم بیشتر از این، فقط نکته اخر اینم ک تو ایران کلا از پوستر گرفته تا ارم و لو گو و مباحث CG همه گی ب صورت باند مافیای در اومده همینو بس ممنون از همتون ک مطلب رو خوندین اگه کم وکاستی داشت ...یا اشکال باید عفو کنید با تشکر از همه گی

کارت بیسته بیسته عالی

خیلی عالی بود
مفید و جذاب
ممنون از تهیه این مقاله آموزشی

بسیار عالی بود
ممنون

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "هفت" و "شش" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید