CREATING A MEDITATION GARDEN

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 26 ارديبهشت 1395
By: Sérgio Merêces              WebSite: www.sergiomereces.com      E-Mail: -
Software: 3ds Max, Photoshop, V-Ray             

 « این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 08/04/2016،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »  

   

من پروژه Meditation Garden را به عنوان یک پروژه رندر سه بعدی اجرا کردم و در آن قصد داشتم فضایی را طراحی کنم که انسان بتواند خود را در میان طبیعت و حیوانات تصور کند؛ در نهایت آرامش و در فضایی رمزآلود. الهام بخش من برای این کار، خود طبیعت بود. در این مقاله به شما چگونگی ساخت این تصویر، نحوه ترکیب بندی و نورپردازی با نور HDRI را نشان خواهم داد.

 

قدم اول: مدلسازی

    در 3ds Max شروع کردم به مدلسازی و طراحی عوارض زمین. خطوط اولیه را با Spline ساده ساختم و سپس یک plane را برای ایجاد سطح آب، اضافه کردم. بر روی تمامی Shapeهای ساخته شده، اصلاحگر Extrude اعمال کردم و در نهایت با استفاده از اسکریپت Populate Terrain به ساختار عوارضی که در نظر داشتم، رسیدم. این اسکریپت از لحاظ هندسی و توپولوژی بسیار بهتر از ابزار Terrain عمل می کند.

 

 

قدم دوم: پوشش گیاهی

    برای این محیط، زمان زیادی جهت کار بر روی تنوع پوشش گیاهی (چمن، گلها و درختان) صرف کردم. برای چمن از پیش فرضهای Forest Pack و برای درختان از مجموعه های Evermotion و Mentor Plants نمونه هایی را بکار بردم. همچنین تمامی این المانهای پوشش گیاهی را با استفاده از پلاگین Forest Pro در محیط پخش کردم. با امکاناتی که این پلاگین دارد، تقریبا همه کار می تواند انجام داد! ضمن آنکه برای آزادی عمل بیشتر، برای هر کدام از اجزا پوشش گیاهی مانند چمن، بوته ها، درختان و گلها، بطور جداگانه یک Forest اختصاص دادم.

 

قدم سوم: دوربین و ترکیب بندی

    برای رسیدن به نتیجه بهتر ترکیب بندی و یافتن بهترین زاویه دوربین، ترجیح می دهم ابتدا بر روی کاغذ، یک طرح بسیار ساده ترسیم کنم. در این پروژه نیز، با مدلی که از عوارض داشتم و طرح اولیه دستی، می توانستم بخوبی حالات و موقعیت های مختلف زاویه دید را بررسی کنم.

 

قدم چهارم: نور و رندر

    بعد از مدلسازی و ترکیب بندی، به سراغ نورپردازی صحنه رفتم. برای نورپردازی، تنها از یک نور Vray Dome به همراه HDRI استفاده کردم. دقت داشته باشید زمانی که از HDRI استفاده می کنید، لازمست sampleها را زیاد کنید تا رندر زیبا و تمیزی بدست آورید. تنظمیات رندر را بطور کامل می توانید در تصویر زیر ببینید. همچنین برای رندر نهایی ابعاد خروجی را بر روی 8000 پیکسل تنظیم کردم تا کوچکترین جزئیات هم در رندر دیده شوند.

 

قدم پنجم: Post Production

    انجام مقداری Post Production همیشه ضروریست و لازمه ی اجرای خوب آن، گرفتن پاسهای مختلف رندر است. در این مرحله، پاسهای مورد نظرم را از 3ds Max خروجی گرفتم و در فتوشاپ با هم ترکیب کردم و برای اصلاح رنگ نهایی نیز از ابزارهایی مانند Curves و Levels استفاده کردم. در نهایت با افزودن حیوانات (که همه آنها را در فاز post Production به کار اضافه کردم) کار را به اتمام رساندم.

 

  

خیلی ممنون..عالی بود
با ارز.ی موفقیت روز افزون

ba tamam amuzesh haye khube ostad ali jahanzadeh,in amuzesh ha dar marhale bade render nahaei motevaghef shode va amuzesh haei baraye post pro ya after effect ro bachehaye memari kheyli niaz daran.

عالی و زیبا

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "سه" و "یازده" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید