Making Of "Alfa Romeo 2600 Sprint"

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 06 تير 1392
By: Aleix Serra              WebSite: modusoperandi-aleix.blogspot.com.es      E-Mail: kamarsafir@hotmail.com
Software: 3ds Max - Photoshop - VRay             

 « این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 05/19/2013،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »

     کار بر روی این تصویر را زمانی شروع کردم که گزارشی از یک رویداد خاص (یادبود) برای Alfa Romeo را دیدم. طراحی قدیمی که Alfa Romeo داشت مرا به این فکر فرو برد که در فضای سه بعدی مدل جالبی خواهد شد و از طرفی شانس این را خواهم داشت که توانایی خودم را در زمینه ی مدلسازی سطوح سخت، ارتقا دهم.

     قبل از هر چیز، تصاویری از Alfa Romeo در اینترنت جستجو کردم و متوجه شدم که مدل 2600 Sprint چیزی است که به دنبال آن بوده ام. پس به سراغ آن رفتم. تصاویر زیادی به همراه یک تصویر چند نما (اصطلاحاً Blueprint) دانلود کردم.

     زمانی که منابع مورد نیازم کامل شد، زمان آن بود که پروژه را شروع کنم. برای مدلسازی از Edit Poly استفاده کردم. با یک Plane شروع کردم و پس از تبدیل آن به یک Editable Poly، لبه های آن را در راستای تصویر بلوپرینت گسترش دادم. از اینکه در نماهای دیگر هم با تصویر راهنما هماهنگ است مطمئن می شدم و البته سعی می کردم تا جایی که ممکن است از ایجاد سه ضلعی در ساختار مش اجتناب کنم.

     یکی از راهکارهایی که بتوانیم از اجرای درست مدلسازی سطوح اطمینان حاصل کنیم، نسبت دادن یک متریال با Specular بالا و Glossiness پایین به موضوع است تا رفتار مش را در مقابل نور ببینیم. اگر روشنایی روی سطوح منظم و بدون به هم ریختگی عجیب باشد، بدین معنی است که کارتان را عالی انجام داده اید. البته ایده ی خوبیست که از اصلاحگر Symmetry برای مش استفاده کنید. در این صورت می توانید کل مش را بررسی نمائید.

     همچنین من از اصلاحگر Symmetry برای ساختن رینگ چرخها نیز استفاده کردم. مدل اولیه ای که برای رینگ ساختم با خطوط قرمز رنگ مشخص شده، سپس از Symmetry چندین مرتبه استفاده کردم تا به چیزی که می خواستم رسیدم. توجه داشته باشید که لازمست نقطه ی لولای موضوع را در مرکز رینگ قرار دهید.

    دیگر ابزار مهمی که بارها از آن استفاده کردم، FFD بود. به عنوان مثال برای قرار دادن شیشه ی جلو در فریم آن، این اصلاحگر را به کار گرفتم.

 

سلام دوست عزیز، آقا من هرچی توی وبلاگم دارم از صدقه سری آموزشای بی منته شما هست، حالا میخواستم ازتون یه خواهش کنم که اول فرومتون رو تعویض کنید به (ویوبلیتن) بعد خیلی ثبت نام توش سخته، و بعدش یه بنر متحرک بدین به من که تبلیغتون بشه توی وبلاگم تا شاید جبران زحمت کرده باشم، راستی من میتونم با ذکر منبع (لینک سایت شما رو میدم) این مطلب رو بزارم روی وبلاگم؟ ، راستی کار های من خیلی تمیز هستن اینو من نمیگم دوستای که میان کارامو میبینن میگن شما هم یه سری بزن خوشحال میشم
http://gta-persian.ir/

 با سلام 

خواهش می کنم، ما هم از شما تشکر می کنیم.

ما هم خیلی مایل بودیم که ثبت نام به ساده ترین شکل ممکن باشد ولی متأسفانه ورود کابران غیرواقعی و درج مطالب غیرمرتبط و تبلیغاتی چاره ای برای ما نگذاشته است. 

درج مطالب سایت با ذکر منبع ( و ترجیحاً لینک) کاملاً آزاد است. 

با تشکر از شما و تبریک برای وبلاگ خوبتون .... همواره موفق باشید

خیلی عالی بود
وقتی به کار های حرفه ای ها دقت میکنم مبینم که از ترفند های خاصی استفده نکردن فقط با استفاده صحیح از گزینه ها کار های خیلی خوبی رو ارائه میدن
به نظر من بیشتر مبتدی ها مثل خودم بیشتر مشکلشون اینه که نمی دونیم از ابزارهای و گزینه های نرم افزار کجا استفاده کنیم و کاربرد دقیق اون رو نمیدونیم و مطالعه این مقاله ها خیلی برامون مفیده.

سلام
عزیز کارت عالی هست
فقط آموزش skin و bone رو کامل بذاری ممنونتیم
و یک قسمتی اضافه کن که دیگران انیمیشن های ساخته شده خودشون رو توش آپلود کنند برات

مثل همیشه عالی...

سلام
آقاي جهان زاده من اعتراض دارم
آخه شما چقدر خوبيد بابا يه كم بد باشيد تا ما انتقاد كنيد چقدر شما حرفه اي هستيد
خسته نباشيد تشكر ميكنم از آموزهاي بي نظيرتون تشكر تشكر تشكر
فقط ما همچنان منتظر آموزش ريگ كاراكتر هستيم دوستون دارم موفق باشيد

سلام
خسته نباشید
عزیز کارت عالی هست
اگر میتونی آموزش کامل skin و bone رو هم بزاری
کامل ممنوووووووووووووووووووووون
بهترین سایت 3d max که تا حالا پیدا کردم بوده دوست دارم روز به روز بزرگتر و پیشرفته تر بشه

اگر چیزی جدید داشته برام ارسال کن
یک قسمتی هم بذار که کاربرات انیمیشن های ساخته خودشون رو توش آپلود کنند

 با سلام و تشکر فراوان از شما

 در مورد آموزش ریگ بندی کاملاً حق با شماست، حتماً  آن را در اولویت قرار می دهیم تا بیش از بدقول نشویم...

بينهايت سپاسگذارم جناب جهانزاده عزيز...
واقعا اين بخش وب رو خيلي ميپسندم!
سربلند و پيروز باشيد...
منتظر كارهاي بعديتون هستم!

 با سلام 

لطف شماست . خیلی ممنون

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "ده" و "صفر" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید