Making Of "Aston Martin V8 Vantage"

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1391
By: Esteban Pacheco              WebSite: www.epacheco.com      E-Mail: ep@epacheco.com
Software: Maya - Photoshop             

  « این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 07/17/2012،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »

     این مدل در واقع بخشی از تمرینات من در طول دوره ی آموزشی بود که تقریباً به دو سال پیش برمی گردد، زمانی که تمرکز من بر روی مدلهایی با سطوح سخت (Hard Surface) بود. بعد از پایان دوره، خیلی علاقه نداشتم که دوباره بر روی ماشین کار کنم، و فکر می کردم که کار آن تمام شده و آماده ی ارائه است (علاوه بر این، آنقدر در طول مدلسازی ماشین، سردرد گرفته بودم که نمی خواستم حتی به آن نگاه کنم!) به هر حال یک سال بعد، تصمیم گرفتم که برای اعتبار خودم، رندر مجدد از آن بگیرم، پس اشتباهاتم را پیدا و برطرف کردم.

     در آن زمان، احساس نمی کردم که به اصلاحات بیشتر نیاز دارد و برای یک سال دیگر به آن دست نزدم. تا چند ماه پیش که وقتی نگاهی به این پروژه انداختم، فهمیدم که به چه میزان نیاز به مدلسازی مجدد، بافت دهی مجدد و همه چیز مجدد دارد !

     می خواستم رندر بهتری از کار بگیرم، ابتدا با HDRI و سپس رندر با نورپردازی استودیو را امتحان کردم. از آنجا که در این آموزش تمرکز خود را بر روی نورپردازی و رندر گذاشته بودم، تنها نگاه مختصری به مدلسازی آن داشتم. می توانید آموزشهای زیادی درباره ی مدلسازی ماشین در اینترنت پیدا کنید، که من آموزش BMW Z4 توسط Julian Sarmiento را پیشنهاد می کنم که از NURBS برای مدلسازی استفاده می کند.

مدلسازی

      قبل از شروع هر پروژه ای، منابع مناسبی را درباره ی موضوع مورد نظرم جمع آوری می کنم که یا الهام بخش کارم باشند و یا مانند این پروژه به مدلسازی دقیق، کمک کنند. برای من، به عنوان یک مدلساز، داشتن منابع زیاد، خیلی مهم است. با داشتن اطلاعات زیاد (در مورد موضوع پروژه) بهتر و راحت تر، کارتان انجام می شود.

     روش مدلسازی که در این پروژه استفاده شده، یکی از روشهایی بود که توسط استاد بزرگ Tom Meade به ما یاد داده شده بود. ابتدا، کار را با یک قفس از Spline شروع می کنیم و سپس سطوح را با استفاده از اتصالات NURBS یکی یکی به هم وصل می کنیم. نکته ی خیلی مهم در این روش، داشتن امتدادهای مناسب بین وصله ها (Patch) است که در نهایت توپولوژی درستی بدست آید.

     بعد از پایان این مرحله، مجموعه ی وصله ها برای جزئیات نهایی، به Polygon تبدیل می شود، مانند افزودن Loopهای اضافه برای لبه های هر قسمت تا شکل آن حفظ شود. البته، قسمتهایی که دارای جزئیات کوچکتری بودند مانند آینه های بغل، شیشه ی جلو، برف پاک کن، تایرها و غیره را مستقیم با Polygon درست کردم. NURBS اگر بخوبی مورد استفاده قرار گیرد، برای سطوح منحنی بسیار مناسب است.

سلام
اگه میشه تمام مطالب رو برای دانلود بزارید خیلی ممنون میشم
باتشکر از سایت بسیار عالیتون

با سلام و خسته نباشید
چرا چند وقتیه به روز نمی شید
نکنه نیرو جم می کنید تا منفجر کنید

 با سلام

حتما با مطالب جدید و آموزشهای بهتر، سایت را Update خواهیم کرد. مرسی از توجه شما

ممنون از راهنمایتون.

در مورد ایجاد آج لاستیکها و همچنین حروف روی تایرها.

 آج لاستیکها معمولاً با استفاده از Displacement و یا حتی همان ابزارها Editable Poly اجرا می شود(اگر چه کمی زمانبر است)

و حروف روی تایرها هم با استفاده از ShapeMerge بخوبی قابل اجراست.

با سلام
آموزش بسیار مفید و کارآمدی بود. فکر کنم از روشهای معمولی مدلسازی راحت تر و سریع تر و همچنین حرفه ای تر هم باشه. من مدل چندین ماشین را با روش رایج مرسوم به Editable poly انجام داده ام ، ولی در مدلینگ تایرها با مشکل مواجه شدم . اگه میشه درمورد ساخت تایرها هم مطلبی قرار دهد.ممنون از تلاش و مطالب جالبتون.

 با سلام و تشکر از شما

چرخها معمولاً قسمت مشکل کار نیست ، دقیقاً مشکلتون در ساخت تایرها چه بوده ؟ 

سلام چطور میشه بطور دقیق تصاویر یک خوردرو (بلوپرینت ها)را برای مدلسازی تنظیم کرد.لطفا راهنمایی بفرمایید.

 با سلام

روش کلی برای تنظیم Blueprint یک موضوع، جداسازی نماهای مختلف آن و قرار دادن آنها بر روی صفحات (به عنوان متریال) است و روش سنتی برای تنظیم آنها هم شامل ساختن یک موضوع ساده (مثلاً باکس) ولی با اندازه ی درست بجای موضوع اصلی و جابجا کردن صفحات است، تا زمانی که همه ی تصاویر با باکس شما هماهنگ شود. سپس باکس رو حذف می کنید و شروع به مدلسازی می کنید.

مقاله بسیار خوبی بود
خیلی خیلی ممنون

سلام
خسته نباشید.

مقاله بسیار خوب و آموزنده ای بود.تشکر میکنم. امید وارم از مایا بیشتر آموزش قرار بدین.

موفق باشید.

مقاله خوبی بود لطفا در مورد نورپردازی مقاله های بیشتر و حرفه ای تری بذارین ممنون میشم اگه نورپردازی در تری دی مکس باشه،البته میدونم که اصول کلی نورپردازی در مکس و مایا تقریبا یکی ولی اگه از مکس هم بذارین خیلی خوب میشه.
موفق و سربلند باشید.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "یک" و "صفر" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید