Making Of "Brothers In Blood II"

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1391
By: Damir G Martin              WebSite: damirgmartin.com      E-Mail: damir@damirgmartin.com
Software: 3ds Max - ZBrush             

 « این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 12/24/2012،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »

مقدمه :

ایده ی اصلی این تصویر به سال 2005 بازمیگردد که من نام آن را «برادران در خون» گذاشتم.

 

    «برادران در خون 2» برای انتشارات Sol90 ساخته شد. آنها به دایناسور «کارنوتورس ساستری دیوراما» نیاز داشتند و من هم این فرصت را غنیمت شمردم تا نگاهی دوباره به آنچه ساخته بودم، داشته باشم و آنها را ارتقاء دهم. تجربه ی فوق العاده ای بود که ببینم در طول مدت هفت سال، چقدر پیشرفت کرده ام و البته چقدر نرم افزاری که با آن کار می کنم رشد کرده است. [ مترجم: فاصله ی زمانی از کار اول تا کار دوم حدود 7 سال بوده است]

    در این آموزش Making Of روشهایی را فرا می گیرید که من با آنها، یکی از آخرین تصاویر کاری خودم را خلق کردم .

مدلسازی :

    برخلاف تصویر اصلی، که در آنجا از 3ds Max و با روش Box Modeling استفاده کردم ، برای «کارنوتوروس» روش مجسمه سازی در ZBrush را انتخاب کردم. قصد ندارم این دو روش مدلسازی را با هم مقایسه کنم؛ Box Modeling خیلی لذتبخش بود ولی قدیمی شده ، بویژه در ساختن موضوعات ارگانیک. در حال حاضر، ZBrush و Mudbox به ابزارهای آلفایی مجهز شده اند که بوسیله ی آنها هر چیزی را می توان ساخت، از مدلهای ارگانیک گرفته تا سطوح سخت و مدلهای معماری. این ابزارها هنرمندان را قادر می سازند که دید سریع و دقیقی از مدلسازی داشته باشند، بدون آنکه در طول این پروسه، باعث اذیت هنرمند شوند. علاوه بر اینها، از لحاظ حسی و سادگی، به مجسمه سازی با گل در زندگی واقعی بسیار شبیه است.

    در این تصویر، دو نوع دایناسور داریم. دایناسور «دیپلوداکاس» که در پس زمینه قرار گرفته، از مدلهای از پیش ساخته شده ی آرشیو نرم افزار Eon بود. تنها کاری که کردم این بود که چندین کپی از این مدل را با راستاهای مختلف، در دوردست و در حال حرکت، قرار دادم. بنابراین، تمام تمرکزم را بر روی مدلسازی «کارنوتورس» قرار دادم که در پایان ستاره ی این تصویر خواهد شد!

    مدل «کارنوتورس» بطور کامل در ZBrush ساخته شد. در بعضی از پروژه های مدلسازی قبلی، از 3ds Max استفاده می کردم و یک مدل Low Poly از مدل اصلی می ساختم، ولی در این پروژه، همه ی کارها را در ZBrush انجام دادم.

    اولین قدم، ساختن مدل اولیه ی ZSphere بود. که در این روش به مجرد اینکه شکل و ساختار دایناسور کامل شد، مدل ZSphere به موضوع polymesh تبدیل می شود.

بسيار عالي بود.
دستتون درد نكنه. واقعا بايد تشكر كرد كه اين همه خوب و مفيد توضيحات سازنده رو ترجمه كردين و در اختيار ما قرار دادين.
اين جور مقالات از نظر من خيلي سازنده و مفيد هستند. چون هم با شيوه و تكنيك هاي استفاده شده در كار آشنا مي شيم و هم باعث انگيزه مي شن.
فقط اي كاش مقاله ترجمه شدتون رو بصورت فايل PDF براي دانلود قرار مي دادين.
به هر حال سپاسگذارم.

عالی بود دستتون درد نکنه

دمتون گم ؛ عالی...

سلام آموزش هاتون فوق العاده هست خسته نباشید
لطفا آموزش ویدیویی ماشن بلور چرخ ماشین رو درست کنید خیلی هم وقت گیر نیست فک کنم 3 دقیقه بیشتر نشه
بازم ممنون بابت آموزش هاتون
موفق باشید

درود فراوان بر شما و با تشکر از زحماتی که میکشید...
امکان گذاشتن یک PDF از این آموزش برای دانلود کردن ، برای شما مقدور هست؟
بازم به خاطر همه زحماتتون ممنون و خسته نباشید...

 با سلام و تشکر از شما

متأسفانه فعلاً خیر ولی سعی می کنیم در آینده، امکانی برای دانلود این مقالات به سایت اضافه کنیم.

سلام
مثل همیشه عالی بود خسته نباشی

با سلام ضمن سپاس از شما دوستان عزیز ما هم یک بار دیگر از Damir نویسنده ی این مقاله تشکر می کنیم که هم برای تهیه ی آن زحمت کشیدند و هم اجازه ی ترجمه و انتشار آن را به ما دادند.

من هنوز به مرحله ای که بتونم این مطلب رو درک کنم نرسیدم اما بازَم ممنون به خاطر زحماتتون

سلام واقعا خسته نباشید میگم به شما و دوستان خوبتون
این آموزشهای شما واقعا فوق العاده هستن که میان درست و آروم همه چی رو به زبون فارسی توضیح میدن واقعا ممنون
فقط اگه تونستین حتما آموزش رندرینگ حرفه یه ماشین در مکس و Vray با استفاده از hdri و backplate رو قرار بدین
موفــــــــــــــــــــــق باشــــــــید

دستتون درد نکنه خیلی مفید بود.
منتظر آموزشهای بعدی هستیم.متشکرم.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "ده" و "سه" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید