Making Of Interior: "Hallway"

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 30 شهريور 1391
By: Cyril Taussat              WebSite: 3dswed.deviantart.com      E-Mail: cyril.taussat@wanadoo.fr
Software: 3ds Max             

« این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 09/12/2012،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »

مقدمه

     دو چالش اصلی برای این پروژه وجود داشت: اول ساختن یک صحنه از طراحی داخلی بود، با تمرکز بر روی قسمت خاصی از سالن پذیرایی یک خانه. من کار خودم را از آموزشهای طراحی توسط Steve Nuss الهام گرفتم و موضوع اصلی برای این پروژه، کار بر روی نورپردازی واقعی، بدون دست کاری زیاد در محیط دو بعدی بود. دومین چالش، ساختن تصویر در شرایط " مدلسازی سریع" بود، چرا که واقعاً زمان زیادی برای مدلسازی، نورپردازی، بافتدهی و بهینه سازی Vray در جهت کاهش زمان رندر، وجود نداشت. به همین دلیل موضوعاتی که در صحنه دیده می شوند، اساساً در کوتاهترین زمان ممکن ساخته شده اند!

 

مدلسازی

     برای مدلسازی موضوعات این صحنه، از تکنیک سورپرایزی استفاده نشده و من از تکنیکهای رایج 3ds Max مانند Box Modeling، Poly Modeling و یا Spline به همراه اصلاحگر Lathe استفاده کردم تا تمامی موضوعات ساخته شدند. و من تنها یک روز برای ساخت آنها زمان گذاشتم.

     زمانی که موضوعات نهایی را در صحنه قرار دادم، زمان مناسبی بود که کار بر روی نورپردازی آن را شروع کنم!

     نکته : زمانی که من در مرحله مدلسازی کار می کنم، از متریالهای مجزا و رنگهای مختلف با سایه زن های استاندارد، برای هر موضوع استفاده می کنم. با این روش، بصورت بصری، درک بهتری از متریالهایی که قرار است در مراحل بعد ساخته شوند، خواهیم داشت و مطمئناً در زمان ساخت متریالها نیز صرفه جویی خواهد شد. فراموش نکنید که اگر موضوعات زیادی در صحنه دارید، نیاز نیست که برای انتصاب متریال، آنها را یک به یک انتخاب کنید، چرا که این کار توسط خود متریالها انجام می شود!

نورپردازی

     یکی از ایده های خوب برای نورپردازی این صحنه، استفاده از یک منبع قوی نور از یک سمت است که به ما اجازه می دهد طیف افقی نور (روشنایی به تاریکی) مشابه نور واقعی، داشته باشیم. برای رسیدن به نتیجه ی زیباتر، نورپردازی در وسط صحنه، کمک می کند که حس صمیمی تری بدست آید. نور Vraylight که در سمت چپ بکار رفته، همان نور اصلی می باشد. افزایش شدت این نور به میزان خیلی کم، باعث می شود که بعضی از موضوعات نزدیک تر بیش از حد روشن (اصطلاحاً : سوخته) شوند تا کنتراست بیشتری ایجاد شود. نور Vraylight سمت راست به نوعی می توان گفت که به عنوان نور پشتی استفاده شده که می توان آن را نور حاصل از سایر منابع نوری دانست (مانند نوری که از راهرو و یا اتاق های دیگر می آید). دو نور استاندارد Omni که برای نورپردازی مصنوعی استفاده شده اند، باعث ایجاد سایه های نرم در مرکز صحنه می شوند (فراموش نکنید که با استفاده از فتوشاپ لامپها را روشن کنید!)

     بعد از تنظیم همه ی نورها، زمان آن است که اولین رندر را از کار بگیریم و این کار را با فعال کردن گزینه ی Override Marerial  در Vray و با استفاده از یک متریال ساده، انجام می دهیم.

عالييييييييييييييييييييييي............

سلام
از سایت شما را دیدم از اینکه این امر خدا پسندانه در آموزش بر خلاف سایت های دیگر که با مطرح کردن مادیات آموزش میدهند سپاس میگویم .
دوست عزیز من میخواهم در تری دی مکس روی دیوار گرد پنجره طراحی کنم خواهشمندم مرا یاری کنید .
با تشکر

 با سلام و تشکر از شما

ساده ترین روش برای ساختن دیواری با وجوه منحنی، استفاده از Spline و Extrude کردن آن است. همچنین می توانید از امکانات Editable Poly و ویرایش رئوس برای ساخت چنین موضوعی استفاده کنید. 

آقای جهان زاده سلام. چرا این بخش از آموزش ها رو به صورت پی دی اف برای دانلود نمیذارین؟

 با سلام و تشکر از شما

با توجه به اینکه : 

1- این مقالات بطور کامل روند ساخت را تشریح نمی کنند و نگاهی گذرا به پروژه دارند،

2- خیلی کوتاه هستند و مطالعه ی آنها در محیط سایت، زمانبر نیست، و 

3- صفحه چینی و ساخت PDF و از طرفی گنجاندن آن در سایت، کار انتشار مقالات را بیش از پیش مشکل می کند،

ترجیح بر این است که حداقل فعلاً، PDF نشوند. 

 

عالی بود

مدلسازی کار خوبه اما توی نور پردازی و رندر مشکل داره،نور واقعی انقد با شدت وارد اتاق نمیشه(منظورم سمت چپ عکسه) و بقیه اتاق خیلی تاریکه
درضمن نیازی به فتوشاپ نبوده شما میتونستید از frame buffer واسه کاراتون استفاد ه کنید یا اینکه در تنظیمات رندر از color mapping واسه تنظیم نورها استفاده کنید
آخرین نکته آموزش این کاراو بزار تا بقیه دوستان هم استفاده کنن
یه سر هم به وبلاگ من بزنید قصد دارم آموزش مکس رو از قدمات تا vray حرفه ای بصورت تصویری بزارم واستون
www.sabzevarpixar.blogfa.com

آقای رازقندی سلام. خوشحالم که سبزوار هم مکس کار حرفه ای هم دارد. وبلاگ شما مسدود است.سبزواری هستم ولی در مشهد ساکنم. راهی هست تا امکان برقراری ارتباط با شما را داشته باشم؟ این ایمیل من است.خوشحال میشم پیغام بدید.
dasireza@yahoo.com

دوست عزیز
این مقاله توسط آقای Cyril Taussat تهیه شده و فقط ترجمه آن را آقای علی جهان زاده انجام دادند
اگر نظر سازنده ای در مورد این مقاله آموزشی دارید میتوانید از طریق ایمیل تهیه کننده آن که در بالای صفحه قرار داده شده با ایشان درمیان بگذارید
لطفا به ماهیت مقالات بیشتر توجه کنید

باسلام من همیشه مقاله هاتونومیخونم...
خیلی خوب وآموزنده هستند...

اماسه نکته:
1-سعی کنیدمقاله هاتون رو زود به زود آپدیت کنید.
2-درمورد کاربرد این طرح هاتوضیح بدید.
3-چرا تمام مقاله هابرای خارج ازکشورهستند؟

 با سلام و تشکر از شما

    گذاشتن مقاله پروسه ی زمانبریست. انتخاب مقاله ی مناسب، پیدا کردن نویسنده و مکاتبه با ایشان، گرفتن جواب مثبت، ترجمه و در نهایت صفحه چینی و upload آنها، پروسه ایست که نمی توان سرعت آن را از یک حدی بیشتر کرد. ضمن اینکه تمام این موارد در صورتی قابل اجراست که متولیان کار، فرصت آن را داشته باشند.

منظور شما از طرحها چیست ؟

    دلیل اصلی اینکه ما مقالات هنرمندان خارجی را انتخاب می کنیم، چیزی جز نحوه ی برخورد خود هنرمندان داخلی نیست. متأسفانه در هر زمانی که با هنرمندان داخلی تماس گرفته ایم، پاسخی دریافت نکرده ایم. این در حالیست که اکثر هنرمندان خارجی (حتی کسانی که مقالاتشان در بهترین مجلات به چاپ می سد) در کمال فروتنی ، از این کار استقبال می کنند.

سلام لطفا در درس های بعدی روش unrawp در 3dsmax رو آموزش بدهید؟
با تشکر فراوان از سایت خوبتون.

با سلام
خیلی ممنون ولی یه... ؟
ترجمه مقاله ی آموزشی دیر به دیر به روز میشه مخصوصا این مقاله که یه عمر طول کشید تابیاد !
"تکنیک سورپرایزی استفاده نشده" که در متن هست چیه ؟

 با سلام و تشکر از توجه شما 

واقعیت این است که درج مقالات آموزشی، پروسه ی زمانبری دارد. انتخاب مقاله، کسب اجازه از نویسنده، ترجمه آن و در نهایت قرار دادن آن در سایت بخودی خود زمانبر هستند ولی سعی می کنیم فاصله ی بین آنها را کاهش دهیم. 

در مورد سؤال دومتون: منظور نویسنده این است که روش عجیب و غریبی برای مدلسازی استفاده نشده و با روشها و تکنیکهای معمول مدلسازی، موضوعات صحنه را ساخته است.

 

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "پنج" و "صفر" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید