Making Of "Katsumoto"

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1391
By: Hasan Bajramovic              WebSite: http://hbajramovic.cgsociety.org/gallery      E-Mail: hasan.bajramovic@gmail.com
Software: 3ds Max - ZBrush             

« این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 05/19/2012،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است » 

 

مقدمه :

     نام من "Hasan Bajramovic" است و بسیار مایل بودم که آموزش آخرین کار خودم ، "Katsumoto" را در اختیار شما قرار بدهم. واقعاً از ساختن این تصویر لذت بردم و نکات زیادی را نیز فراگرفتم. امیدوارم شما هم بتوانید استفاده ای از این مقاله داشته باشید.

     ایده های ساخت این تصویر خیلی وقت پیش، در زمان تحصیل من، شکل گرفت. من همیشه شیفته ی فرهنگ ژاپنی ها، جنگجویان سامورایی و خط مشی آنها بوده ام. نظم و انضباط و توان بدنی آنها، بی نظیر است (شبیه چیزایی که در یک فیلم "کونگ فو" دیده می شود! ) مضافاً بر اینکه واقعاً خونسرد به نظر می رسند.

     ایده ی پروژه را در کارهای (T. Enami ( Enami Nobukuni 1859-1929 که یک عکاس ژاپنی در دوره ی "Meiji" بود، گرفتم. عکسهای او، منابع عظیمی از ایده ها برای من هستند و اگر شما هنوز کارهای او را ندیده اید، کافیست به این سایت سری بزنید: www.t-enami.org

     در طول ساختن این تصویر به مشکلات کانسپتی و تکنیکی زیادی بر خوردم. اصلاح کردن بیشتر این مشکلات ساده نیست و تنها راه برطرف کردن آنها، اینست که به عقب برگردیم، طرحهای روی کاغذ خود را اصلاح کنیم و دوباره کار را تکرار کنیم تا زمانی که قابل قبول شود. درست است که در طول این مشکلات، حفظ انگیزه و کار مداوم خیلی می تواند سخت باشد، ولی باور کنید که اگر مشغول اجرای آن شوید، واقعاً از آن لذت خواهید برد.

کانسپت :

     قبل از اینکه حتی نرم افزار 3d خود را باز کنید، لازم است برای جمع آوری منابع مورد نیاز برای ایجاد کانسپت مورد نظرتان، اقدام کنید. نمی توانم بگویم که جمع آوری و بررسی منابع، برای شکل گیری ایده های شما چقدر می تواند مهم باشد ولی قطعاً با داشتن منابع خوب، در قسمتهای پیچیده ی کار، زمان زیادی در کارتان صرف جویی خواهد شد. ضمناً سعی کنید تا آنجایی که می توانید منابع خود را سازماندهی کنید!

     پیدا کردن منابعی درباره ی منگوله های گره زده شده (مانند آنچه که بر روی سینه یا شانه ها وجود دارد) مشکل ترین بخش بود. خوشبختانه توانستم ویدئوهای خوبی دراین باره پیدا کنم که واقعاً مفید بودند.

     توجه به نام سامورایی ها نیز خیلی مهم بود بنابراین به Wikipedia رفتم و فهرستی از نام سامورایی ها پیدا کردم. "Katsumoto" که نام خانوادگی ژاپنی می باشد و معنی "فاتح" می دهد، شدیداً توجه من را جلب کرد.

مدلسازی :

     من از "3ds Max" برای مدلسازی سطوح سخت زره و از "ZBrush" برای صورت و مو، استفاده کردم. اگر چه معمولاً تمامی کاراکترها را در حالت T-pose مدل می کنم، ولی این بار، همه چیز را در pose نهایی ساختم. مدلسازی زره، به دلیل وجود جزئیات و قسمتهای کوچک، سخت ترین بخش این پروژه بود.

     پس از اتمام آن، تصمیم گرفتم که ماسک را بردارم چرا که می خواستم چهره ی او دیده شود.

     با یک شکل هندسی کره شروع کردم که آن را از edgeهای میانی به دو قسمت کردم و در جهت رئوس، جابجا کردم تا به حالت بیضی درآید. برای ساختن قسمت حفاظ گردن، از یک Plane ساده، به همراه ابزارهای Chamfer  و Extrude، استفاده شده است. در نهایت با اضافه کردن اصلاحگر "Shell" برای ایجاد ضخامت، و به دنبال آن "Bend" و "FFD" برای گرد کردن آن، کار به پایان رسید.

خیلی خوب بود ...
مرسی استاد
فقط منظور از pose تو این جمله رو متوجه نشدم ..." اگر چه معمولاً تمامی کاراکترها را در حالت T-pose مدل می کنم، ولی این بار، همه چیز را در pose نهایی ساختم "

 با سلام و تشکر از شما

کاراکترها معمولا در حالتی مدل می شوند که کاراکتر ایستاده بوده و دستها به طرفین باز است که اصطلاحا به دلیل شباهت ظاهری، T-Pose یا فیگور T شکل نامیده می شود. در این پروژه، هنرمند تصمیم میگیرد که بجای فیگور T ، کاراکتر را به حالت فیگور نهایی مدنظرش، مدل کند.

با سلام خسته نباشید
چیزهایی که توی این سایت میبینم کاملا جدید و متفاوت هستش
بدون اغراق عرض کنم اگر بهترین نباشید جزء بهترینها هستید
بیبینم می تونید 3dtotal فارسی درست کنید
خیلی خیلی ممنون
ترجمه مقاله ی آموزشی را ادامه بدید . و سعی کنید کارهای کاربران ایرانی را هم بزارید
مثل Making Of 'The Drawing Room' کار مجتبی شعبانزاده که تو مجله 3D Creative چاپ شده و من توی سربازی باهاش آشنا شدم.
http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?roPos=1&catDisplay=1&...

بشدت موافقم

 سلام بر شما 

خیلی ممنون و متشکریم که همچین دیدگاهی نسبت به سایت دارید. مطمئناً کار هنرمندان داخلی هم ارزشمند و بعضاً همطراز سایر هنرمندان است و ما هم از انتشار آنها استقبال خواهیم کرد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "پانزده" و "چهار" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید