MAKING OF "MCLAREN MP412-C"

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395
By: João Paulo Lamonde              WebSite: www.behance.net/Lamonde      E-Mail: joaopaulolamonde@gmail.com
Software: 3ds Max, Photoshop, V-Ray             

 « این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کننده ی آن، در تاریخ 25/07/2016،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »   

 

سلام دوستان، در این آموزش مراحل ساخت و رندر مدل McLaren MP412-C را به شما نشان خواهم داد و امیدوارم هم به پیشرفت شما کمک کند و هم از آن لذت ببرید.

 

قدم اول: منابع

    قبل از هر چیز لازمست بگویم که من این مدل را صرفاً برای تمرین مدلسازی سطوح سخت ( Hard Surface Modeling) اجرا کردم ولی بعد از اتمام مدلسازی، تصمیم گرفتم از آن یک رندر محیط استودیویی بگیرم، به همین دلیل به دنبال چندین عکس مرجع و چند تصویر سه بعدی گشتم که از ماشین گرفته شده بودند. ضمن آنکه چند ویدئو آموزشی درباره عکسبرداری از ماشین دیدم و مصاحبه ای که با برنده مسابقه Car Render Challenge 2015 Hum3D شده بود را مطالعه کردم که ایده های بسیار ارزشمندی در رابطه با رندر نهایی کار به من داد.

 

قدم دوم: مدلسازی ماشین

    در نرم افزار 3ds Max قطعه به قطعه مدل ماشین را ساختم که واقعاً نیاز به صبر زیادی دارد! در تصویر زیر می بینید که من تصاویر Blueprint را در موقعیت های مناسب قرار داده ام و مدلسازی را بر اساس آنها اجرا کرده ام. 

 

 برای ساختن شبکه ای که در قسمت پشتی ماشین قرار دارد، از یک Plane قسمت بندی شده استفاده کردم و سپس توپولوژی آن را با کمک Generate Topology که در Polygon Modeling Tool قرار دارد به ساختار شش وجهی (شبیه کندو) تبدیل کردم.

 

    بعد از آن، با ترسیم یک اسپلاین و استفاده از Compound Object و Shape Merge، پلیگان های مرحله قبلی را برش دادم.

 

 

    در نهایت از چند اصلاحگر استفاده کردم. Shell برای دادن حجم، Edit Poly برای انتخاب edgeها ، Quad Chamfer برای گرد کردن گوشه ها و FFD برای تنظیم فرم.

 

    جهت ساختن شیشه ها، لبه های داخلی مدل را انتخاب کردم و از دستور Create Shape From Selection استفاده کردم تا به اسپلاین های مستقل تبدیل شوند و سپس اصلاحگر Extrude را اعمال کردم.

 

 

    قسمتهای داخلی را نیز مدل کردم که شامل صندلی ها، داشبورد، فرمان، موتور و ... بود. البته با توجه به اینکه قصد نداشتم از فضای داخلی ماشین رندر بگیرم، نیازی نبود که بر روی جزئیات آن کار کنم. در پایان مرحله مدلسازی، لاستیک ها، رینگ ها و متعلقات آنها را ساختم.

 

 

 

 

با عرض سلام مجدد

شرمنده استاد .ویری لنز افکت رو طبق عکس با حالت bloom و glare فعال کردم .بر روی ماشین ساخت شما (سی دی ویری رندر فاینال) از انواع نور پلین . دیسک . IES وSPHERE داخل چراغ بیرون چراغ رو به چراغ استفاده کردم بغیر مقداری روشن شدن بدنه واستیل داخل چراغ.(فرقی نمیکنه حتی با فعال یا غیر فعال کردن ویری لنز افکت) .راستش در مپ GLARE از یک مپ سیاه سفیددخط خطی مخصوص بامپ چراغ استفاده کردم که با گذاشتن و برداشتنش باز هیچ فرقی نمیکنه .اگه زحمتی نیست خواهشن یه توضیح ابتدایی در این مورد بدین
با تشکر فراوان

 اگر از نسخه های جدید Vray استفاده می کنید، باید تنظمیات Lens Effect را در پنجره رندر (VFB) انجام دهید که گزینه های کاملا مشابهی دارند.

با سلام استاد جهانزاده

با تشکر فراوان بخاطر پاسخگویی سریع .خلاصه وتخصصیتون

از اینکه اینگونه انسانهای با وجدان کاری در این حوزه فعالیت میکنند بسیار خوشهالم

امیدوارم در تمام مراحل زندگی مثل وبسایت کاملیون پیشرو و موفق باشید

 خیلی ممنون از لطف و بزرگواری شما... همواره موفق باشید 

با سلام خدمت استاد جهانزاده

اگه امکان داره راجع به پنجره Lens Effects بیشتر توضیح بدید .ایا پلاگینه یا داخل نرم افزار وجود داره

با تشکر فراوان از شما وسایت کاملیون

 با سلام خدمت شما

Lens Effects جزئی از نرم افزار است که در Environment and Effects قرار گرفته و البته فهرست افکت های آن با نصب Vray بیشتر می شود

با تشکر فراوان

سلام
استاد جهانزاده خسته نباشید بسیار عالی بود
-------------------
فقط یه سوال :
چرا چنین آموزشی رو خود شما از ارائه نمیدین از صفر تا صد از جمع آوری رفرنس و مدلینگ داخل وبیرون ماشین ورندر و پست پرداکشن و اصلا توضیح در مورد زمینه کاری این آموزش در تبلیغات و..............
که اصلا برای چی یک ماشین رو مدل کنیم به چه درد میخوره و چطور برای کارهای مختلف یا زمینه های مختلف کاری رندر بگیریم .

 با سلام و تشکر از شما

اگرچه هر پروژه ای نکات و تکنیک های خودش را دارد ولی پروژه های صنعتی و بویژه خودروها از لحاظ نوع اجرا شباهت های زیادی با هم دارند و از آنجا که پیش از این، آموزش پروژه ای بیل مکانیکی را ارائه کرده ایم، چندان توجیهی ندارد که مجددا آموزشی درهمین حوزه تهیه کنیم. 

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "یازده" و "دو" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید