Making Of "Sanlik"

مترجم: علی جهان زاده
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1391
By: V. Passariello & E. Balestrini              WebSite: www.vitrux3d.com      E-Mail: info@vitrux3d.com
Software: 3ds Max - Photoshop - ZBrush - Vray             

« این مقاله ی آموزشی طی مکاتبه ی"وبسایت کاملیون"با تهیه کنندگان آن، در تاریخ 05/17/2012،اجازه ی ترجمه و انتشار گرفته است »            

      این موجود برای فیلم کوتاهی که من دو سال پیش نوشتم طراحی شد. نسل آن از "کیولونیان" است، خزنده ی فضایی که در دوره ای از زمان، رشد کرده است. آنها در سیاره ی آبی زندگی می کنند، جایی که شهرها بر روی آب شناورند. برای یافتن منابع بیشتر، "کیولونیان ها" برنامه ی اکتشاف فضایی را طرح ریزی می کنند و اینجا، جاییست که کاراکتر ما آمده است.

     در اولین قدم، تا اونجایی که می توانستم طراحی کردم: نماهای چپ و راست، تناسبات، جزئیات چهره و غیره. من کانسپت آرتیست حرفه ای نیستم ولی همیشه سعی می کنم بهترین چیزی را که به ساختن سه بعدی موضوع مورد نظرم کمک می کند، ترسیم کنم.

     و همچنین نمونه های رنگی کار را در فتوشاپ ایجاد کردم.

منابع :

     تصاویر بعضی از حیوانات مانند دوزیستان، خزندگان و پرندگان را جمع آوری کردم که به من برای درک بهتر شکل پوست و تطابق جزئیات بدنشان نسبت به انسان، واقعاً کمک کردند.

 

مدلسازی و پیکرتراشی :

     با داشتن طرح های دستی و منابع مناسب، کار را با یک مدل بسیار ساده که در 3ds Max انجام شده بود ، آغاز کردم . مدل را به ZBrush وارد کردم و پروسه ی پیکرتراشی را شروع کردم. در ابتدا، تمرکز خود را بر روی ژست کاراکتر گذاشتم و توجه بیشتری به تناسبات و نیمرخ آن داشتم.

     آناتومی، حتی برای کارکترهای غیر انسانی هم خیلی اهمیت دارد و اجرای درست آن، احساس واقعی بودن را به بیننده القاء می کند.

               

      زمانی که ژست کاراکتر را تمام کردم، کل بدن آن را از بابت رعایت مقیاسها، آنالیز کردم.

با عرض سلام و خسته نباشی خدمت آقای جهان زاده میخواستم بدونم در رابطه با نرم افزار زیبراش آموزش میگذارید.

 با سلام و تشکر از شما

متأسفانه خیر... البته تولید آموزشی برای Mudbox محتمل است و در مورد ZBrush خیر

 

با سلام و تشکر فراوان از زحمات و تلاشهاتون. سر زدن به سایت شما خستگی رو از تن آدم میبره ... اگر امکانش بود آموزش بافت دهی با un warp رو بذارین . ممنون میشیم..
متشکرم.

با سلام خسته نباشید
چیزهایی که توی این سایت میبینم کاملا جدید و متفاوت هستش
بدون اغراق عرض کنم اگر بهترین نباشید جزء بهترینها هستید
بیبینم می تونید 3dtotal فارسی درست کنید
خیلی خیلی ممنون
ترجمه مقاله ی آموزشی را ادامه بدید . و سعی کنید کارهای کاربران ایرانی را هم بزارید
مثل Making Of 'The Drawing Room' کار مجتبی شعبانزاده که تو مجله 3D Creative چاپ شده و من توی سربازی باهاش آشنا شدم.
http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?roPos=1&catDisplay=1&...

مرسی خیلی عالیه ولی ای کاش درمورد اینکه از چه راههایی باید در3dmaxبرای ایجاد یک کاراکتر استفاده کنیم هم گفته میشد.(منظورم مراحل آن است.)

با سلام
با اجازه اساتید محترم این سایت پر محتوا
در ابتدا باید بگم کار مدلسازی در مکس زیاد هم سخت نیست و اگه به این کار علاقه داشته باشید با وجود کمی سختی باز هم میتونید از آن لذت ببرید،البته این نظر شخصی من بود.
خوب برم سر اصل مطلب شما ابتدا با توجه به چیزی که میخواهید در مکس بسازید بهتره یک طرح از شخصیت بکشید بهتره که اون رو از دو زاویه روبرو و نیم رخ بکشید،زیاد هم در مورد طراحی سخت نگیرید به مرور طراحی شما با تمرین خوب خواهد شد البته طراحی قویتر میتونه به بهتر شدن کار کمک کنه ولی به مرور میشه به این سطح هم رسید .
در قدم بعدی درست مثل آموزش ساخت دوچرخه در همین سایت شما طرح هاتون رو وارد مکس میکنید و با کشیدن خط دور بخشی که میخواهید آن را شکل دهید شروع می کنید بهتره تمام شکل را یکدفعه درست نکنید و آن را در بخش های مختلف بسازید مثلا سر،بدن،دست،پا و ...
حالا خطوط رو حجم بدید و به Editable Poly تبدیل کنید و سپس کار ساخت رو ادامه بدید.
سعی کنید حجم ساخته شده رو نرم نکنید البته برای کار بیشتر در زبراش.
با تشکر از آقایان جهانزاده

خیلی عالی بود، یک جهان سپاس

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "هشت" و "دو" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید