پارتیکل ها در 3ds Max (قسمت دوم)


مدرس : پژمان رجبی
04:53:20
849 مگابایت
سطح : پیشرفته
Software : 3ds Max
 
140,000ريال

 

    اپراتورها (Operators) یکی از عناصر اصلی و پایه سیستم ذرات هستند. در واقع توسط اپراتورها می توانیم به کنترل جهت، سرعت، شکل، ظاهر و موارد دیگر بپردازیم. اپراتورها در سیستم Particle Flow به دسته های مختلفی تقسیم شدند و عملکرد هر دسته نسبت به دیگری متفاوت است. در بخش دوم آموزش پارتیکل ها، به معرفی عملکرد تمامی اپراتورهای موجود در پنجره Particle view پرداختیم.

    ابتدا درس اولِ این قسمت از آموزش به مقدمه ای از مبحث اپراتورها اختصاص دارد و در درس دوم تا پنجم به بررسی اپراتورهای بخش Birth & Deaph می پردازیم.  اپراتورهای این بخش کنترل ایجاد ذرات جدید و از بین بردن ذراتی که مورد نیاز نیستند را در دست دارند. 

 



   

در درس ششم اپراتورهای بخش Group را مورد بررسی قرار می دهیم که این بخش  اجازه شناسایی و عمل در زیرمجموعه ای از پارتیکل ها را به ما می دهند و می توانیم گروه های زیادی را ایجاد و اکشن های هر Event را به هر گروه اعمال کنیم. همچنین در درس هفتم اپراتورهای بخش Transform را مورد بررسی قرار می دهیم که این بخش به کنترل Position، Rotation، Scale و شتاب زاویه ای می پردازد.

 

   

در درس هشتم تا نهم به بررسی اپراتورهای بخش Speed می پردازیم. اپراتورهای این بخش وظیه کنترل سرعت، جهت و برخی از جنبه های جنبش پارتیکل ها را برعهده دارند و در درس دهم تا یازدهم عملکرد اپراتورهای بخش Shape را مورد بررسی قرار می دهیم. در واقع به زبانی ساده میشود بیان کرد که اپراتورهای بخش Shape کنترل شکل پارتیکل ها را برعهده دارند.

 

   

در درس دوازدهم تا چهادهم عملکرد اپراتورهای بخش Material را بررسی می کنیم که این بخش وظیفه اعمال متریال را به پارتیکل ها برعهده دارد و همچنین در درس پانزدهم تا شانزدهم عملکرد اپراتورهای بخش Cache را تشریح می کنیم. اپراتورهای بخش Cache قادر هستند انیمیشن پارتیکل ها را در حافظه یا فایل ذخیره کنند و سپس از طریق داده های ذخیره شده، انیمیشن را Play کنیم.

 

 

    در درس هفدهم تا نوزدهم، اپراتورهای بخش Additional را مورد بررسی قرار می دهیم. اپراتورهای این بخش در واقع به مدیریت سیستم Particle Flow کمک می کنند و در درس بیستم به تشریح عملکرد سایر اپراتورها می پردازیم.

 



   

در درس بیست و یکم تا بیست دوم به تشریح عملکرد اپراتورهای بخش mParticle می پردازیم. در واقع اپراتورهای این بخش سیستم Particle Flow را در شبیه سازی MassFX شرکت می دهند.

 



   

در بخش دوم آموزش پارتیکل ها (همین آموزش) بطور کل به تشریحِ عملکرد 40 اپراتور در پنجره Particle view پرداختیم و مخاطب با درک عملکرد این اپراتورها، می تواند هر سیستمی را شبیه سازی نماید.

در قسمت سوم که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد به بررسی Testهای موجود در سیستم Particle Flow خواهیم پرداخت.

 

 

 

آموزشهای این بخش تنها از طریق خرید قابل دسترس هستند. پس از خرید این آموزشها، لیست دروس آنها را در کنترل پنل خود خواهید دید و از آن طریق می توانید دروس را دانلود نمائید. توجه داشته باشید که لینکهای دانلود بصورت موقت و محدود ساخته می شوند و لازمست در مدت 30 روز دانلود شوند. در صورت لزوم از فایل راهنما استفاده نمائید.

یک سوال داشتم از خدمت شما
کل مجموعه دوم 22 فایل هست ولی در فایل تمرین ها بیشتره یعنی 35 عدد هست با چند تا مثال
این فایل ها تمرینی هست ؟

 با سلام خدمت شما 

فایلهای بعد از 22، مربوط به دروسی هستند که هنوز منتشر نشده اند... جهت رفع ابهام، فایلهای پروژه این آموزش را اصلاح و مجدداً آپلود کردیم. می توانید فایلهای بعد از 22 را نادیده بگیرید و یا فایل پروژه را مجددا دانلود نمایید.

میدونم که این آموزش بسیار پر بار هست نسبت به سری 1
تشکر بخاطره زحمات دوستان در این سایت

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "ده" و "دو" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید