پارتیکل ها در 3ds Max (قسمت اول)

مدرس : پژمان رجبی
02:56:30
409 مگابایت
سطح : پیشرفته
Software : 3ds Max
 
120,000ريال

   این آموزش که با همت وصف ناپذیر جناب آقای «پژمان رجبی» تهیه و تولید شده است، یکی از بهترین و کاملترین آموزشهای مربوط به پارتیکلها در 3ds Max است و نه تنها در بین دیگر آموزشهای فارسی بلکه در میان تمامی آموزشهای تولید شده در این زمینه سرآمد است. قطعاً حمایت علاقمندان، زمینه ساز فعالیت بیشتر ایشان و سایر مدرسین خواهد بود.

 

    از موارد جذاب و پرکاربرد بخش داینامیک در نرم افزار 3ds Max، می توانیم به مبحث پارتیکل ها اشاره کنیم. سیستم ذرات یا Particle System برای انواع پروژه های انیمیشن و تصاویر ثابت می تواند مفید و تأثیرگذار باشد. بعنوان مثال می توانیم توسط این سیستم، یک طوفان برف، یک جریان آب، یا یک انفجار و خیلی از دیگر موارد اینچنینی را ایجاد کنیم.

    نرم افزار 3ds Max دارای دو نوع سیستم پارتیکل ها به نامهای Event-Driven و non Event-Driven است. در بخش اول آموزش به یکی از قویترین سیستم ذرات پارتیکل ها یعنی نوع Event-Driven پرداختیم که علاقه مندان، این سیستم را با نام Particle Flow می شناسند. در ادامه نگاهی به دروس این آموزش خواهیم داشت: 

    مطابق تمامی آموزشها در درس اول ابتدا به تشریح مقدمه ای از سیستم پارتیکل ها و کاربرد آن در نرم افزار 3ds Max می پردازیم و در طول درسهای دوم تا چهارم، منبع انتشار سیستم Particle Flow یعنی PF Source را به همراه پارامترهای موجود در رول اوت ها بررسی می کنیم.

 

 

در درس پنجم عملکرد پنجره Particle View را شرح می دهیم و همچنین در درس ششم با توجه به ابزارهای کنترلی پارتیکل ها در پنجره Particle Flow، ماهیت Flow و Operator و Test را بررسی می کنیم.

 

 

در طول درسهای هفتم تا نهم به بررسی عملکرد Standard Flow در سیستم Particle Flow می پردازیم که شامل تمامی اپراتورهای موجود در Standard Flow نیز خواهد بود.

 

 

در طول درسهای دهم تا دوازدهم به بررسی سایر Flowهای موجود در سیستم Particle Flow یعنی Preset Flow و Empty Flow و one Click Flow می پردازیم.

مشابه روند آموزشی که در Standard Flow داشتیم، در اینجا هم عملکرد تمامی اپراتورهای موجود در این Flowها را تشریح می کنیم.

 

 

درسهای سیزدهم تا هفدهم به یکی از قویترین مباحث سیستم پارتیکل ها در Particle Flow یعنی mParticle Flow اختصاص داده شده است. در طول این دروس ابتدا مقدمه ای از این سیستم جدید و در ادامه عملکرد اپراتورهای موجود در این Flow را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

در درس هجدهم یک نتیجه گیری کلی از مباحث بیان شده را خواهیم داشت.

    بطور خلاصه در قسمت اول آموزش پارتیکل ها در 3ds Max (همین آموزش) ابتدا به بررسی انواع سیستم پارتیکل ها در نرم افزار پرداختیم و در ادامه ی آن، معرفی 5 نوع Flow که شروع کننده جریان انتشار پارتیکل ها هستند را در دستور کار قرار دادیم. در این قسمت تماماً به ماهیت و عملکرد پارامترها و اپراتورها و همچنین تأثیر آنها در سیستم Particle Flow اشاره کردیم که پایه و اساس کار با پارتیکل ها هستند.

 

 توجه : قیمت این آموزش با توجه به انتشار قسمت دوم آن و حفظ تعادل در قیمت گذاری آموزشهای ویژه و پیشنهادات برخی از کاربران عزیز، از 17000 تومان به 12000 تومان تغییر داده شده است.

                                                                                                                                                                                                                             

آموزشهای این بخش تنها از طریق خرید قابل دسترس هستند. پس از خرید این آموزشها، لیست دروس آنها را در کنترل پنل خود خواهید دید و از آن طریق می توانید دروس را دانلود نمائید. توجه داشته باشید که لینکهای دانلود بصورت موقت و محدود ساخته می شوند و لازمست در مدت 14 روز دانلود شوند. در صورت لزوم از فایل راهنما استفاده نمائید.

سلام.استاد رجبی فقط یک سوال در مبحث پارتیکل در سه قسمت اموزشیتون شبیه سازی حرکت باد به درخت و گیاه رو هم اموزش دادین؟تشکر از شما

مبحث شبیه سازی حرکت باد را هم میتوان با نیروها (Force) انجام داد. ولی در این آموزش اشاره ای نشده ولی مخاطب میتواند با یادگیری ماهیت اپراتورها و تست ها، این مثال را انجام دهد
آموزشی در بحث نیروها و دفلکتورها در دست ساخت هستش که کاملا به مباحث پارتیکل ها اختصاص داره

سلام.حقیقتا که اموزشهای شما اقای رجبی همانقد اموزشهای اقای جهانزاذه پر بار هست و از اینکه همچنین کسانی فعالیت میکنن و باعث یادگیری بقیه میشن خوشحالیم و واقعا کاش میشد به نحوی سایت وکانال شما رو به به جمع کثیری از دوستان رشته خودم در حوزه معماری معرفی کرد که قیمتی نزدیک به 350تمن تو این حوزه رندر و انیمیشن خرج میکنن و ان هم با دوه و سه دستوری در حد ماهی دادن و نه ماهی گیری و طوطی وار کردن در نهایت امیدوارم همه دوستان علاقمند با شما ب نحوی اشنا بشن و هم جبران زحمات شما بشه و هم با یک سوم این هزینه توی مباحث لازم مهارت کسب کنن.سپاس فراوان

سلام
خوشحالم که این آموزش مورد رضایت شما واقع شده
موفق باشید...

سلام .ببخشین اموزش قسمت اول پارتیکل ها بعضی قسمتاش (۱-۴-۶-۱۳-۱۸)اینا رو دانلود میزنم چیزی دانلود نمیشه و انگار فقط ادرس یا پیج خالی دانلود میکنه میخاستم ببینم واقعا خالی هستن یا نه.و مرسی از اقای رجبی

 با سلام خدمت شما

خیر تمامی فایلها دارای محتوای ویدئویی هستند. لطفا مجددا امتحان کنید و فراموش نکنید که بهتر است بطور مستقیم و بدون فیلترشکن و نرم افزارهای مدیریت دانلود مانند Download Manager دانلود را اجرا کنید. 

راستی یادم رفت. پیش نمایش فقط پخش میشه و دانلود نمیشه! کاری کنید دانلودش کنیم

این آموزش خیلی وقته از انتشارش میگذره میشه بپرسم نسخه های بعدیش کی منتشر میشه؟

قسمت دوم این آموزش بزودی منتشر میشود
آموزش در مرحله نهایی ضبط هستش
موفق باشید...

درود. در مورد اوپراتور های جدیدی که در مکس 2016 هم اضافه شدن توضیح میدید مثل data icon ؟

با سلام
آموزش پارتیکل ها در چندین قسمت، برنامه ریزی شده
و در یک قسمت جداگانه بطور کامل به مباحث Data Icon می پردازیم

سلام استاد خدا قوت. استاد فایل های پروژه پارتیکال ها دانلود نمیشه چکار کنم؟؟؟

 با سلام 

این فایل بررسی شده و مشکلی ندارد. دقت کنید که فایلهای پروژه این آموزش بسیار کم حجم است و احتمالا دانلود آن به سرعت انجام می شود.

سلام استاد رجبی
ما خیلی وقته منتظر اموزش دوم پارتیکل ها هستیم . کی اماده میشه؟
میشه توش اموزش ساخت یه صحنه اتش بازی و انفجارم بزارین؟

سلام
قسمت دوم تا چند وقت دیگه منتشر میشه
در واقع قسمت دوم پارتیکل ها، بایستی تمامی مباحث "اپراتورها و تست ها" را پوشش بده و به این جهت کمی زمانبر شد
در این قسمت تمارینی هم داریم
موفق باشید

سلام
جناب آقای رجبی قسمت دوم آموزش ارائه میشه؟
آیا پروژه محور هست یا خیر؟
ممنون از شما

با سلام خدمت شما دوست عزیز
بله قسمت دوم در حال آماده سازی هستش....
حتما آموزش پروژه محور برای پارتیکل ها خواهیم داشت، چرا که تکمیل کننده مباحث ما خواهد شد.
ابتدا لازمه مخاطب درک درستی از عملکرد سیستم Particle Flow پیدا کنه، سپس با ارائه آموزشهای پروژه محور این پروسه تکمیل بشه

سلام استاد رجبی در قسمت دوم هم اموزش به همین رواله یا پروژه محوره؟
مثلا برای ساخت اتش و .... با پلاگین های متفاوتی میشه کار کرد اما تا جایی که من میدونم pf source از همه قوی تره میشه در قسمت دوم پروژه هایی از این دسته رو هم قرار بدین؟

با سلام خدمت شما
همانطور که در توضیحات هم اشاره کردیم، ماهیت آموزش های سریالی پارتیکل ها، درک و شناخت عمیق سیستم PF در نرم افزار 3ds Max هستش.
در کنار این آموزش ها، حتما تمرین ها و چه بسا آموزش جداگانه ای بصورت پروژه محور را در دستور کار خواهیم داشت

سلام و ممنون بابت آموزشها.یک پیشنهاد واسه دانلود دارم چون با این سیستم 6 ساعت وقت صرف کردم که 7 خان رستم بود خواهشن رسیدگی کنین مرسی

 با سلام 

بله حق با شماست. با توجه به ساختار امنیتی که فایلها دارند، محدودیتهایی برای دانلود بوجود آمده است. اگر راهکار ساده تری باشد، قطعاً ما هم استقبال می کنیم.

سلام خدمت استاد عزیز
میخواستم بدونم امکانش هست یه اموزش جامع در مورد مدلینگ از پیشرفته تا حرفه ای برای تمام انواع مدلینگ هم روی سایت بزارید
ممنون

 با سلام خدمت شما

یکی از کاملترین پروژه های مدلینگ که تقریبا تمامی تکنیک های مدلسازی در آن اجرا شده است، آموزش ساخت بیل مکانیکی است. پیشنهاد می شود از این مجموعه استفاده بفرمائید.

با سلام خدمت استادان آقای جهان زاده و اقای رجبی
واقعا تشکر از این لطف شما . خیلی وقت بود میخواستم بخرم این آموزش رو اما موفق نشده بودم
من از جناب رجبی هم خواسته داشتم و اون این هست که اگر مانند آموزش مکس استاد جهان زاده
برای مایا هم بشه ساخت واقعا اتفاق خوبی هست
چون واقعا مرجع های فارسی درستی برای این نوع آموزش ها وجود نداره و با جرات میتونم بگم آموزش
استاد جهان زاده برای مکس آموزشی بی نهایت عالی بود
تشکر از زحمات شما

سلام خدمت شما دوست عزیز
ممنون از لطف شما
برای نرم افزار Maya آموزشهای پایه ای و پروژه محور در دستور کاری خود داریم
و در آینده شاهد آموزشهای بیشتری از Maya خواهید بود

بسیار ممنون
خبر خوشحال کننده ایی بود

سلام.من اموزش جامع وی ری رو گرفتم و خیلی خوب بود.اما الان میبینم که اموزش 2015 در دو بخش اماده شده!!!
اما من اشنایی خوبی با نرم افزار دارم به واسطه اینکه مدت تقریبا زیادی هست که دارم باهاش کار میکنم.
حالا میخواستم بدونم این اموزش 2015 که اماده شده... چه چیزهایی نسبت به اموزش جامع وی ری اضافه داره؟؟؟
لطفا پاسخ بدین تا تصمیم درستی رو بگیرم.چون جامع وی ری رو هم که نگاه میکردم....اکثر قسمت هاش رو بلد بودم.
و سوال دوم:شما یکسری اموزش رو به صورت رایگان قرار دادین... ایا در خرید اموزش ها چه چیزهایی قرار دادین که حتما لازم است اموزش هارو خرید؟
و سوال سوم اینکه با توجه به اینکه در مکس های 2014 به بعد خود سیستم تنظیمات رندر رو بسیار راحت کرده.ایا بازم نیاز به یادگیری های دستی تنظیمات هست یا نه؟؟؟
ببخشید و ممنون بابت همه چی....
موفق باشید

با سلام خدمت شما

همانطور که در نامگذاری این مجموعه ها هم مشخص است، آموزش جامع Vray، صرفا به پلاگین Vray مربوط است و در آن فرض بر این بوده است که کاربر با خود نرم افزار 3ds Max کاملاً آشناست.

دو مجموعه ی آموزشی 3ds Max ، به اصل نرم افزار می پردازد و در آن هیچ اشاره ای به وی ری نمی شود. در واقع این دو مجموعه پیش نیاز کار با Vray هستن. اگر شما به نرم افزار مسلط هستید نیازی به این دو مجموعه نخواهید داشت.

تمامی آموزشها، چه آموزشهای رایگان، چه ویژه و چه مجموعه هایی که بصورت پکیج عرضه می شوند، توضیحات کاملی از بابت محتوا دارند تا علاقمندان بتوانند با آگاهی تصمیم به خرید یا دانلود آنها بگیرند. پیشنهاد می شود توضیحات هر آموزش را مطالعه نمائید و یا در مورد مجموعه ها، سرفصلهای آنها را بررسی و در صورت لزوم مقایسه کنید.

سؤال سوم شما هم اشاره به تنظمیات Vray دارد. Vray صرفا یک انتخاب است و برخی کاربران ممکن است از موتورهای رندر متفاوتی استفاده کنند.بهرحال پیشنهاد می شود کاربران اطلاعات خود را در مورد پارامترها و تنظیمات بالا ببرند بویژه کسانی که علاقمند به تنظیم هوشمندانه و آگاهانه رندر هستن تا بتوانند در شرایط و پروژه های مختلف، کیفیت و زمان رندر را مدیریت کنند.

با سلام و احترام خدمت شما وهمکاران
پیشنهاد میکنم با توجه به دو بخشی بودن این اموزش تجدید نظری در مورد بهای ان بفرمایید
و ایا در مورد اموزش کاربردی افتر افکت هم برنامه ای دارید

 با سلام خدمت شما و تشکر از لطفتون

جهت رضایت کاربران، سعی می کنیم در مورد قیمت گذاری بخش دوم از فرمول متفاوتی استفاده کنیم تا در مجموع با هزینه کمتری قابل خرید باشند.

در مورد AE برنامه ی از پیش تعریف شده ای نداریم ولی مسلما روند آموزشهای آن را ادامه خواهیم داد.

با عرض سلام خسته نباشید

لطفا ادامه آموزش پارتیکل ها در 3ds Max رو درست کنید قسمت 2 و 3

با سلام
حتما بزودی قسمت دوم آموزش پارتیکل ها منتشر خواهد شد...

سلام
من با انیمیشن سرو کار ندارم .به کار منم میاد ؟ بیشتر کارم طراحی داخلی و نماست . و گاها لنداسکیپ .
اگه آره میشه مثال بزنید . به غیر از مثالایی که تو توضیحات گفتید . ملموس تر
ممنون

با سلام خدمت شما دوست عزیز
در اصل سیستم پارتیکل ها بیشتر در مباحث موشن گرافیک و انیمیشن پرکاربرد هستش.
ولی در صحنه های ثابت بعنوان مثال میشه از سیستم پارتیکل ها (با استفاده از اپراتور Shape Instance و اپراتورهایی با عملکرد مشابه)، یک آبجکت رفرنس رو در نظر گرفت و به پارتیکل ها اختصاص داد. با این عمل می توانیم خیلی ساده صحنه رو از آبجکت مورد نظر پر کنیم.
مثال در این رابطه زیاده ولی یک اکوسیستم رو برای شما مثال میزنم که با سیستم پارتیکل ها می توانیم بسرعت عناصر شرکت کننده در اکوسیستم را در صحنه پخش کنیم....
*********
با یادگیری ماهیت سیستم پارتیکل ها، می توانیم آن را در تمامی بخش ها بکار ببریم حتی در یک ریگ بندی و...

سلام فایل Project File فکر کنم مشکلی داره چون بعد دانلود و موقع اکسترکت پیغام ارور میده. ممنون میشم راهنمایی کنید.

 با سلام 

این فایل بررسی شده و مشکلی ندارد... احتمالاً لازمست دوباره آن را دانلود نمائید

واقعا جای آموزش پارتیکل ها خیلی خالی بود
آقای جهانزاده از شما و آقای رجبی تشکر میکنم
منتظر قسمت دوم هستیم

خواهش میکنم
ممنون از دیدگاهتون

سلام خیلی ممنون از آموزش های کامل و کاربردی تون . لطفا قسمت دوم رو هم زودتر در سایت قرار بدید و آموزش های کوتاه تون عالی هستند. و یک درخواست، اگه ممکن هست یک آموزش مخصوص ریگینگ صورت ، انجام بدید ، رشته من انیمیشن هست و به شدت به این تبحر نیاز دارم .تشکر از لطف تون ...

سلام دوست عزیز
ممنون از لطفتون
قسمت دوم حتما در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد...

درود بر شما استاد عزیز بنده ویسی هستم از کرمانشاه،به لطف آموزشهای پر مایه و علمی تریدی مکس و ویری و همچنین ساخت بیل مکانیکی که تهیه کردم به جاهای بسیار خوبی رسیدم بسیار ممنونم بابت زحماتتون ایشالا همیشه پر انرژی باشین.
سوالم این بود که آیا آموزشهای پارتیکولار که اخیرا تولید کردین مثل تریدی مکس راحت میشه یاد گرفت یاکه یه جورای برنامه نویسیه؟و در آخر آیا سخته بااین سیستم کار کردن؟دوستوندارم

 با سلام خدمت شما 

پارتیکلها با تمام پیچیدگیهایی که دارند، بسیار ملموس و جذاب هستند. البته مشابه هر ساختار گرافی، نیاز به تحلیل و درک روابط دارند و تسلط بر این روابط و اجزاست که نتایج خاص بدنبال خواهد داشت. ولی بر خلاف مباحثی مانند MCG که برپایه ی اسکریپت هستند، درگیر تحلیل های پیچیده نخواهید شد.

 

پژمان جان خدا قوت.

ممنون از شما جناب ابراهیمی عزیز
موفق باشید

بسیار بسیار عالی و ممنونم و به امید تولید هر چه سریعتر آموزش سری دوم آن. دست شما درد نکنه آقای رجبی عزیز.

سپاس از لطفتون جناب بهزادی
انشاا.. قسمت دوم منتشر خواهد شد....

خیلی عالی دوباره گل کاشتید .
لطفن به بحث ریگ و انیمیت به صورت جامع هم توجه داشته باشید چون خیلی جای خالیش دیده می شه .
دوباره خسته نباشید

ممنون از لطفتون
حتما در دستور کار قرار خواهیم داد...

با سلام و شادمانی بابت تهیه و انتشار آموزش جذاب پارتیکل ها در تری دی مکس.
خسته نباشید به آقای رجبی و گروه کاملیون.بسیار بسیار عالی.
اما تنها گله ای که در مورد این آموزش دارم(البته بنظر خودم) قیمت بالای اون هست.با توجه به اینکه این آموزش قسمت دوم هم داره، در نهایت قیمتش با مجموعه های تری دی مکس 2015 و ویری و ... که بسیار جامع و حاصل ماه ها تلاش بودن، یکی خواهد شد.
ضمن اینکه مدت زمان دو قسمت این آموزش نهایتا 5 ساعت خواهد شد و آموزش پایه ای هم هست،نه پروژه محور.
(در صورت امکان) یه خواهشی دارم: شما که آموزش پارتیکل ها در مایا رو بصورت رایگان منتشر کردید، قیمت این آموزش رو یه ذره کمتر کنید که کاربران تری دی مکس هم بتونیم راحت تر دسترسی به این آموزش داشته باشیم.
در هر صورت ما تابع حرف شما هستیم.
با تشکر.

سلام
ممنون از لطفتون
نکاتی را آقای جهان زاده فرمودند.
این رو متذکر بشم بررسی یک سیستم بزرگ (پارتیکل ها) هیچ وقت در بخش اول تمرینی را نمیطلبه و مخاطب ابتدا باید درک عمیق و شناختی از این سیستم پیدا کند و سپس در بخش های آینده با مرور تمارین به تسلط کافی دست پیدا کند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "یک" و "دو" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید