انطباق دوربین با ابزار Perspective Match

مدرس : علی جهان زاده
05:22
16.8 MB
امتیازدهی :
Software : 3ds Max
 

 در برخی از پروژه های شبیه سازی، لازمست که موقعیت و زاویه ی دوربین را بگونه ای تنظیم کنیم که رندر نهایی با تصویر پس زمینه کاملاً منطبق شود. اگرچه تا حدی می توان این انطباق را در مرحله ی Post Production انجام داد ولی به جهت حفظ ساختار و تناسبات تصویر و البته اجرای ساده تر، پیشنهاد می شود که از ابزارهای محیط سه بعدی برای این منظور استفاده گردد. ابزار Perspective Match یکی از ساده ترین ابزارهای انطباق دوربین با تصویر در نرم افزار 3ds Max است که در این آموزش کوتاه نگاهی به عملکرد آن خواهیم داشت.

خیلی عالی بود واقعا ممنون از شما کلی ب کارم کمک کرد..

درود خدمت استاد
در ورژن های پایین تر به جای ابزار فوق ابزار camera match وجود داره
ممنون میشم توضیح مختصری در خصوص کار با camera match ارائه فرمایید.
قدر دانی بابت زحمات تهیه آموزش های فوق العاده شما

سلام آقای جهان زاده
یک سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
من روی انطباق و قرار دادن اجسام سه بعدی در تصاویر واقعی کار میکنم
مثلا من یک متن سه بعدی و حجم داده شده یا اکسترود شده دارم و اون رو میخام با تصویر واقعی که از قبل دارم تلفیق کنم. در تصویر من دریا وجود داره و من میخوام اون مدل سه بعدی خودم رو روی اب بزارم. ( در واقع کمی فرو رفته در اب). برای ایجاد و تصور سطح دریا از یک plane استفاده میکنم.
حالا میخوام زمانی که رندر میکنم (با وی ری) قسمتی از مدل که در زیر plane قرار داره (یعنی در اب فرو رفته) در رندر دیده نشه و مخفی بشه و ایضا رفلکت مدل سه بعدی در plane بیوفته! سوال اینجاست که به plane چه متریالی از وی ری بدم که این دو خاصیتو اعمال کنه؟ (البته در اسکن لاین رندر از وجود متریال matte /shadow اطلاع دارم)

نکته بعدی اینکه درست ترش اینه که plane که سطح صاف و معمولی داره اعوجاج داشته باشه مثه موج دریا. برای ساخت این اعواج هم اگه پیشنهاد دارین بفرمایید. البته اون تصویر من عکس نیست. فیلمه! و چون از نمای بالا و دور هست، موج ها کوچیک و کم هستند. مثلا از ریل فلو یا فونیکس باید استفاد کرد یا چی؟

 با سلام خدمت شما

بجای Matte/Shadow می توانید از VrayMtlWrapper استفاده کنید که همان کار را انجام می دهد. 

برای ایجاد موج هم می توانید از یک اصلاحگر Noise استفاده کنید و یا آن را با اصلاحگر Wave ترکیب کنید. اگرچه استفاده از Real Flow می تواند نتیجه ی ایده آلی بدهد ولی شاید در خود نرم افزار مکس هم به نتیجه ی دلخواه برسید.

بسیار ممنونم
امکان داره بفرمایید در VrayMtlWrapper چه تنظیمی باید انجام بدم تا سایه و مهم تر از اون رفلکت ابجکتم در اب دیده بشه؟

با سلام و عرض خسته نباشید
خدمت استاد و مجموعه کامیلون

سلام جناب آقای مهندس جهانزاده
ممنون از آموزش خوبتون
استاد عزیز اگر بخوایم دوربین vray رو در آخر کار بزاریم چه کار باید کرد ؟؟

 با سلام و تشکر از شما

اگر از 3ds Max 2016 و Vray 3.2 استفاده کنید که دوربین ها یکی شده اند و شما در واقع از دوربین استاندارد نوع Physical استفاده خواهید کرد (دوربین Vray در این نسخه حذف شده است)

ولی اگر نسخه های قدیمی تر را دارید، کافیست بعد از ساختن دوربین Vray (درهر جایی) و قبل از آنکه از انتخاب خارج شود، از کلید میانبر Ctrl+C استفاده کنید.

با تشکر از شما استاد جهانزاده
سوال؟
در این مثال ساختمان ها و تیر برق به عنوان رفرنس استفاده سدن
با عکسی که رفرنس ندارد چه کنیم ؟
-----------------------------------------------------
راستی پیامک دادم جواب ندادید
تهیه آموزشی از نر م افزار lumion در دستور کارتون وجود ندارد؟

 با سلام خدمت شما

هدف ما از این کار ایجاد هماهنگی در موقعیت مدلهای صحنه با آیتم های تصویر است. بنابراین بطور قطع آیتمی در تصویر وجود دارد. اگر در تصویری این آیتم ها زاویه ی مشخص و تعریف شده ای نداشته باشند، در آن صورت باید از تجسم خود برای درک آن فضا استفاده کنیم و خطوط را تنظیم کنیم.

متأسفانه برنامه ی خاصی در مورد نرم افزار Lumion نداریم.

خیلی خوب بود ‎:)‎

بسیار عالی بود استاد.خیلی حال کردم.

عالی _خسته نباشید

عاااالی بود استاد ... مرسی

بسیار ممنون از آموزش های کاربردی و عالی

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Syntax highlight code surrounded by the {syntaxhighlighter SPEC}...{/syntaxhighlighter} tags, where SPEC is a Syntaxhighlighter options string or "class="OPTIONS" title="the title".

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی

حاصل جمع دو عدد "دوازده" و "هشت" برابر است با
حاصل عبارت ریاضی را وارد نمایید